حذف تحریم‌ها و حفظ برنامه هسته‌ای هدف اصلی ایران

۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۳۵۸۹۲ سرخط اخبار

روزنامه لس آنجلس تایمز کارشکنی کنگره آمریکا و اعتقاد راسخ ایران بر حفظ دستاوردهای هسته ای و لغو تحریم ها را از جمله موارد بسیار مهم در مسیر ادامه احتمالی مذاکرات هسته ای نام نهاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز، طی تازه ترین تحلیل در زمینه مذاکرات وین 6 می نویسد: همانطور که آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در سخنان اخیر خود مشخص کردند، ایران تنها در 2 صورت حاضر به قبول معامله هسته ای است.

بر اساس این گزارش، حذف تحریم ها  و حفظ برنامه های هسته ای از جمله اهداف مطلوب ایران در مذاکرات است.

به گزارش این روزنامه آمادگی «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در تمدید مذاکرات نوعی تغییر رویکرد از سوی آمریکا است زیرا هفته گذشته یک مقام ارشد آمریکایی از عدم تمایل واشنگتن در تمدید مذاکرات خبر داده بود.

لس آنجلس تایمز می نویسد: نه ایران و نه آمریکا در پی خاتمه دادن به مسیر دیپلماتیک برای حل موضوع هسته ای نیستند.

این گزارش می افزاید، مسیر تمدید مذاکرات با موانعی رو برو است. منتقدین داخل کنگره آمریکا عنوان می کنند که ایران خواهان توافق نیست و آن ها احتمالا در راه تمدید زمان مذاکرات مانع تراشی خواهند کرد.

این روزنامه می نویسد: در حالی که دولت های ایران و آمریکا علائمی را جهت تمدید مذاکرات از خود نشان داده  و در پی خرید زمان هستند اما آینده این مذاکرات مبهم است.

تمدید مذاکرات برای ماه ها می تواند از لحاظ سیاسی برای دو طرف مذاکره مسئله را بغرنج کند.

در انتهای این گزارش آمده است: یک دیپلمات که مایل به افشای نامش نبود درباره پیشنهادهای جدید ایران عنوان داشت که در حال حاضر این نوع پیشنهادها عملی نیست اما چند دیپلمات دیگر پیشنهادهای ایران را انعطافی جدید از سوی ایران نام نهاده  و خاطر نشان کردند که شاید این  موارد منجر به تعامل با ایران در آینده شود.

کلید واژه ها: تمدید مذاکرات


نظر شما :