مدودف: از آمریکا شکایت کرده‌ایم

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۹۳۴۶۸۵ سرخط اخبار

به دنبال اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه بر سر بحران اوکراین، نخست وزیر روسیه اعلام کرد که از واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت روسیه اعلام کرده است که تحریم های آمریکا طبق قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) غیر قانونی است. این تحریم ها پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در ماه مارس اعلام شد.

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در کنفرانسی در شمال سن پترزبورگ گفت: زمانی که آمریکا علیه روسیه تحریم هایی اعمال کرد که تاثیر منفی بر تجارت خارجی ما دارد،. ما نیز تصمیم گرفتیم تا این تحریم ها را در سازمان تجارت جهانی به چالش بکشیم. ما بیانیه ای را به این سازمان ارسال کرده ایم.

واشنگتن و اتحادیه اروپا تحریم های بسیاری را علیه مقام های روس و اوکراینی اعمال کرده است اما واشنگتن شماری از شرکت ها و بانک های روسی را نیز هدف قرار داده و می گوید که این شخصیتها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارتباط دارند و یا وابستگان نزدیک وی هستند.

علاوه بر این، آمریکا روسیه را به حمایت از شبه نظامیان مسلح در نواحی شرقی متهم می کند. یک سخنگوی هیات نمایندگی تجاری آمریکا تاکید کرد که واشنگتن با جدیت به وظایف خود در سازمان تجازت جهان عمل می کند.

وی افزود: پیش از آنکه آمریکا علیه فدراسیون روسیه تحریم های اعمال کند، واشنگتن با دقت به توافقات خود با سازمان تجارت جهانی توجه کرده است.

کلید واژه ها: سازمان تجارت جهانی


نظر شما :