ولایتی: ذره‌ای دلشوره در رهبر انقلاب ندیدم

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۳۴۰۱۰ سرخط اخبار

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر منش شخصی و مدیریت رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی اظهار داشت: در این سال های طولانی که در خدمت ایشان بودیم هیچ گاه بنده ندیدم که ایشان بابت این تهدیدهایی که علیه ایران می شود توسط آمریکا و صهیونیست ها، کوچک ترین نشانی از نگرانی و دلشوره داشته باشد و یا اینکه این تهدیدها در ایشان موثر واقع شده باشد. این مهم است که امیر این کاروان خود با چنین صلابتی این کاروان را هدایت می کند و روحیه ایشان در روحیه دادن به مسئولان و مردم نقش بسیار اساسی در این مقاومت داشته است، برای اینکه اینها این ظرفیت را نشان داده اند که می توانند در مقابل این تجهیزات بایستند. حالا که این ظرفیت را دارند، برای چه بترسند.

علی اکبر ولایتی در گفت وگو با تسنیم در خصوص تدابیر امام خامنه ای در عرصه سیاست خارجی و تخصص ایشان گفت: مقام معظم رهبری یک تجربه طولانی در صحنه بین المللی و جهان اسلام دارند. قبل از انقلاب فعالیت هایی که حضرت آقا داشتند کاملا قابل توجه بوده است. مثلاً برخی از کتاب های سید قطب را ترجمه کرده اند و یا در رابطه با نقش مسلمانان در آزادی هند کتاب ترجمه کرده اند. این نمونه ها نشان دهنده بینش وسیع ایشان در رابطه با مسائل جهان اسلام است که فقط به ایران اکتفا نکرده اند، بلکه به نقاط دیگر جهان اسلام و تحولات آنجا نیز توجه کرده بودند.وی افزود: جهان بینی ایشان در رابطه با مبارزات اسلامی، ضد استکباری، ضد استعماری و ضد استبدادی، وسعتی بیش از مرزهای ایران بلکه به وسعت جهان اسلام داشت. با چنین بینش و عقبه فکری و سیاسی وقتی مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده گرفتند طبیعتاً با دقت نظر بیشتری مسائل جهانی و سیاسی و بین المللی را بررسی می کردند و نظر می دادند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به دوران مسئولیت خود در دستگاه دیپلماسی و همکاری نزدیک با حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشت: من در آن دوره 16 ساله وزارت خارجه، چه هشت سال اول در زمان رهبری حضرت امام (ره) که حضرت آقا رئیس جمهور بودند و چه هشت سال دوم که ایشان رهبری را به عهده داشتند، این توفیق را داشته ام که مستقیم با مقام معظم رهبری کار کردم و از دیدگاه های بسیار راهگشای ایشان در کار روابط خارجی بهره مند می شدیم. این سعه صدر و وسعت دید در مسائل خارجی و بین المللی این امکان را برای ایشان فراهم کرده تا با واقع بینی بیشتری مسائل بین المللی و جهان اسلام را مورد مطالعه قرار به دهند و رهنمودهایی که در این زمینه داشتند از پختگی بسیار خوبی برخوردار بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشورت پذیری حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کرد: این خواسته جدی ایشان از مشاورین شان و متخصصین در امور مختلف است. در حوزه ای که بنده افتخار این را دارم که مطالبی را خدمت مقام معظم رهبری عرض می کنم، چه شفاهی و چه مکتوب، کاملا تصمیم گیری های ایشان بر اساس شناخت همه جانبه پس از مشورت با صاحب نظران است که یک منطقی پشت آن است. یعنی ایشان در جمع خواص یا تصمیم گیران و مسئولین منطق خودشان را در اظهارنظرها بیان می کنند و اگر کسی نظری بدهد که کاملا معلوم باشد منطقی است، حضرت آقا حتما با توجه به آن دیدگاه منطقی تصمیم می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر منش شخصی و مدیریت رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: در این سال های طولانی که در خدمت ایشان بودم هیچ گاه بنده ندیدم که ایشان بابت این تهدیدهایی که علیه ایران می شود توسط آمریکا و صهیونیست ها، کوچک ترین نشانی از نگرانی و دلشوره داشته باشد و یا اینکه این تهدیدها در ایشان موثر واقع شده باشد. این مهم است که امیر این کاروان خود با چنین صلابتی این کاروان را هدایت می کند و روحیه ایشان در روحیه دادن به مسئولان و مردم نقش بسیار اساسی در این مقاومت داشته است، برای اینکه اینها این ظرفیت را نشان داده اند که می توانند در مقابل این تجهیزات بایستند. حالا که این ظرفیت را دارند، برای چه بترسند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا و غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: هرکاری می توانستند انجام دادند. اگر کار دیگری نکردند، به این دلیل بود که نتوانستند. نه اینکه ملاحظه ما را بکنند. آنها اصلاً از این نظام و این جمهوری اسلامی خوشحال نیستند. چرا باید خوشحال باشند؟ زمانی که این حکومت با 36 سال ایستادگی در برابر آنها توانسته الگو و اسوه ای برای جهان اسلام شود که همه نگاه می کنند و می گویند پس می شود مقابل آمریکا و صهیونیسم ایستاد.

کلید واژه ها: رهبر معظم انقلاب


نظر شما :