تصور پیروزی مخالفان اسد محال است

۱۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۳۳۶۶۵ سرخط اخبار

یک اندیشکده چینی در تحلیلی می نویسد: پیروزی در میدان نبرد حمص و دیگر مناطق کفه ترازو را به نفع اسد تغییر داده و مخالفین وی نمی توانند در عرصه رقابت با او به پیروزی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس ،اندیشکده «مطالعات بین الملل شانگهای» طی گزارشی تحلیلی نسبت به آخرین روند اوضاع در سوریه می نویسد:«ماه گذشته چندین اقدام مثبت در سوریه به وقوع پیوست که شامل عقب نشینی معارضان از حمص، آمادگی «بشار اسد» مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و استعفا«اخضر ابراهیمی»، نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه بودند که همگی به نفع این کشور و رییس جمهور آن هستند.

بنابراین گزارش، آمریکا و غرب تلاش های گسترده ای می کنند تا به نظر برسد حکومت «اسد» به زودی سقوط خواهد کرد اما درحالی که مخالفان او در شهر حمص به دلیل تحلیل قوا مجبور به ترک این منطقه شدند او به کار خود ادامه خواهد داد.

در واقع پیروزی در میدان نبرد حمص و دیگر مناطق کفه ترازو را به نفع اسد تغییر داده و از این رو تصمیم «بشار اسد» در زمینه اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات سوریه بسیار حساب شده است.

*تصور پیروزی مخالفین اسد محال است

این اندیشکده در ادامه می نویسد: «بشار اسد» در حال ارسال پیامی آشکار مبنی بر این است که وی در قدرت است و کناره گیری وی واقع بینانه نیست یا به عبارت دیگر مخالفین وی نمی توانند در عرصه رقابت به پیروزی دست یابند.»

اندیشکده فوق در خاتمه و طی نتیجه گیری می نویسد:«اپوزوسیون سوریه به هرحال وجود خواهد داشت و آن ها همراهی غرب و برخی کشورهای عربی را خواهند داشت بنابراین آینده ثبات و امنیت در سوریه بسته به این دارد که «بشار اسد» چگونه با مخالفانش برخورد می کند.»

اتخاذ سیاست خوب همراه با عفو  و صبر با کسانی که مخالف وی بودند باعث بهبود اوضاع به نفع «اسد» خواهد شد. خوشبختانه دولت این کشور در این مسیر گام برداشته و در خاتمه این مخالفان «اسد» هستند که سلاح هایشان را بر زمین خواهند گذاشت.

کلید واژه ها: حمص


نظر شما :