ائتلاف عمار حکیم: در انتخابات عراق تقلب شده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۹۳۳۰۹۵ سرخط اخبار

 ائتلاف "المواطن" عراق به رهبری عمار حکیم اتهاماتی را علیه ائتلاف "دولت قانون" مبنی بر وجود تقلب در انتخابات پارلمانی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، بلیغ ابوکلل، سخنگوی ائتلاف "المواطن" که عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق رهبری آن را برعهده دارد، در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: ما برگه های رای را در خیابان ها پیدا کردیم، پس از آن به کمیته عالی انتخابات خبر دادیم اما دست به هیچ اقدامی نزد.

وی گفت: ما همچنین فهمیدیم که در تبلیغات انتخابات عراق از اموال عمومی و قدرت استفاده شده و به شهروندان زمین و پول داده اند.

در همین راستا، امیر الکنانی، یکی از مسئولان فراکسیون الاحرار نیز گفت: ما کاملا اطمینان داریم که عملیات تقلب گسترده ای به نفع نوری مالکی نخست وزیر عراق صورت گرفته است.

از سوی دیگر نوری مالکی با بیان اینکه احتمال تقلب در نتایج انتخابات وجود دارد، از تمامی فراکسیون های سیاسی معترض خواست تا اسناد و مدارک خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ائتلاف ملی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و فردی که در آینده نامزد نخست وزیری می شود از ائتلاف ملی خواهد بود.

کمیسیون عالی انتخابات عراق روز دوشنبه با انتشار نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد که ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی، فراکسیون مواطن (شهروند) به رهبری عمار حکیم و فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر به ترتیب بیشترین کرسی های پارلمان را از آن خود کردند.


نظر شما :