لندن هشدار سفر به ایران را تمدید کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۳۳۰۸۶ سرخط اخبار

وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه وضعیت «منع سفرهای غیرضروری به ایران» را بدون تغییر نسبت به گذشته، تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه پیشنهاد عدم سفرهای غیرضروری به ایران را بدون تغییر نسبت به گذشته، تمدید کرد.

بر اساس این بیانیه، انگلیس اتباع خود را از هرگونه سفر به «محدوده 100 کیلومتری مرزهای ایران و افغانستان» و همچنین «محدوده 10 کیلومتری تمام مرز ایران با عراق، استان سیستان و بلوچستان و خط بم تا جاسک از جمله شهر بم»، منع کرده است. وزارت خارجه انگلیس همچنین به اتباع خود توصیه کرده است از هرگونه سفر، مگر در موارد اضطرار، به ایران خودداری کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مسافران بریتانیایی به ایران به سبب سوءظن بالاتری که نسبت به انگلستان وجود دارد و همچنین توان محدود انگلستان برای کمک در صورت نیاز، با ریسک بیشتری در مقایسه با اتباع دیگر کشورها مواجه هستند.»

لندن همچنین مدعی شده است که در صورت سفر بریتانیایی ها به ایران، احتمال بازداشت آن ها «حتی در صورت بی گناهی کامل آن ها» وجود دارد، به خصوص اگر به صورت فردی و خارج از تورهای گردشگری به ایران سفر کنند.

روابط دیپلماتیک تهران و لندن از سال 2011 و پس از تعطیلی سفارت انگلیس به پائین ترین سطح رسید. طرفین از تابستان سال گذشته و بعد از دیدار وزیران خارجه دو کشور، برای احیای گام به گام روابط، به توافق رسیدند. از آن زمان، روابط دوجانبه به سطح کاردار غیرمقیم ارتقا پیدا کرده، اما سفارتخانه های کشورها همچنین تعطیل است. با وجود بهبود نسبی روابط، لندن تاکنون تغییری در رویکرد خود مبنی بر منع اتباعش از سفر به ایران نداده است.


نظر شما :