ضرر 100 میلیارد دلاری کریمه برای اوکراین

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۵۰ کد : ۱۹۳۲۸۵۲ سرخط اخبار

مقامات کی یف خسارات مالی واردشده به اوکراین در نتیجه از دست دادن منطقه کریمه با توجه به منابع نفت و گاز غنی آن را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، " پاول پیترینکو" وزیر موقت دارایی اوکراین اعلام کرده است که ارزش ضرر مالی که از دست دادن منطقه کریمه، به این کشور وارد ساخته، بر اساس محاسبات این وزارتخانه بیش از یک تریلیون گریونا (واحد پول اوکراین)، بیش از 90 میلیارد دلار آمریکا است.

پیترینکو در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت: میزان این ضرر مالی هنگفت، به تدریج در حال مشخص شدن است.

اظهارات وزیر دارایی اوکراین در حال شنیده می شود که "الکساندر تورچینوف" کفیل پست ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته آسیب مستقیم وارد شده به این کشور در نتیجه از دست دادن منطقه خودمختار کریمه با توجه به منابع نفت و گاز غنی آن را 100 میلیارد دلار تخمین زد.

تورچینوف این مطلب را روز چهارشنبه در «میزگرد ملی» برای بررسی مشکلات اوکراین مطرح کرده و گفت: تنها ضرر مالی مستقیم از دست دادن کریمه، 100 میلیارد دلار است.

این اظهارات در حالی است که کشور اوکراین با این خطر جدی مواجه است که مناطق شرقی خود را نیز در دونتسک و لوگانسک که روز یکشنبه در آنها همه پرسی برگزار شده و بیش از 90 درصد مردم این دو منطقه خواستار استقلال شدند، از دست بدهد.

کلید واژه ها: اوکراین کریمه


نظر شما :