واکنش ایران به تشدید خشونت‌ها در اوکراین

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۳۲۲۹۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تشدید درگیری ها در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تسنیم، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین بر حل مسالمت آمیز و دور از کاربرد ابزار قهرآمیز نظامی تأکید نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن داخلی خواندن این مسئله افزود: بی تردید تداوم رویارویی ها و گسترش دامنه خشونت ها به مناطق مختلف این کشور موجب پیچیدگی و وخیم تر  شدن اوضاع گردیده و ضمن آنکه دستیابی به یک راه حل اصولی و پایدار را دشوار می سازد با مصالح مردم و منافع ملی این کشور در تضاد می باشد.

افخم تأکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری صلح و آرامش در کل منطقه و به ویژه اوکراین می باشد.

تنش ها در این کشور اروپای شرقی که 46 میلیون نفر جمعیت دارد پس از الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در ماه گذشته اوج گرفت.

استقلال کریمه از اوکراین که پس از برگزاری یک همه پرسی صورت گرفت تظاهرات هایی در شهرهای بزرگ در شرق و جنوب این کشور به طرفداری از روسیه را به دنبال داشت.
آمریکا و اتحادیه اروپا با طرح این ادعا که مسکو در پی تنش آفرینی در اوکراین است تحریم هایی را علیه شماری از مقامات روسیه و کریمه اعمال کرده اند.

83 درصد از ساکنان شبه جزیره کریمه در همه پرسی 19 مارس سال جاری (25 اسفندماه) شرکت کردند که 97 درصد از آنها به الحاق آن به فدراسیون روسیه رأی مثبت دادند.

کلید واژه ها: اوکراین کریمه


نظر شما :