واکنش اوباما و کری به انتخابات افغانستان

۱۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۳۱۰۵۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ستود و گفت این رویداد، انتقال دموکراتیک قدرت در تاریخ افغانستان است.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، انتخابات افغانستان یک نتیجه دیگر نیز دارد و آن این که افغان ها مسئولیت کامل کشورشان را بر عهده گرفته اند.

اوباما گفت: این انتخابات، آینده دموکراتیک افغان ها را تضمین می کند؛ همچنان که سبب تداوم کمک های بین المللی نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اوباما افزود: ما منتظریم سازمان های دست اندرکار انتخابات در افغانستان به وظایف خود عمل کنند و بدانند که این مهم ترین تصویری است که افغان ها از خود ارائه می دهند.

وی گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مرحله مهمی در زندگی مردم این کشور در راه به دست گرفتن مسئولیت کامل کشورشان همزمان با عقب نشینی ما و هم پیمانان مان از افغانستان است.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: من از طرف مردم آمریکا به میلیون ها تن از مردم افغانستان که با اشتیاق در این انتخابات تاریخی شرکت کردند، تبریک می گویم.

وی ادامه داد: ما از مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و مقامات برگزار کننده انتخابات تشکر می کنیم. این انتخابات در ادامه روح همکاری و مناظرات مثبت در بین نامزدها و طرفداران آن ها برگزار شد.

اوباما خاطرنشان کرد: آمریکا به حمایت خود از افغانستانی مستقل، باثبات،متحد و دموکراتیک ادامه می دهد و ما به آینده همکاری خود با دولت جدید و منتخب مردم افغانستان بر اساس احترام و مسئولیت متقابل نگاه می کنیم.

از سوی دیگر، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: میلیون ها زن و مرد افغان با شجاعت و تعهد پای صندوق های رأی حاضر شدند. این لحظه ای مهم برای آن هاست. مردم افغانستان خود امنیت این انتخابات را تأمین کردند. آن ها این انتخابات را برگزار کردند و مهم تر از همه در این انتخابات شرکت کردند و رأی خود را به صندوق انداختند.

جان کری در ادامه گفت: این انتخابات نشان داد که مردم افغانستان تا چه حد به حفاظت و پیشرفت دموکراسی متعهد هستند. تعهد قابل توجه میلیون ها رأی دهنده بدون هیچ ترسی از خشونت و تهدید چشمگیر بوده است.

وی اظهار کرد: آمریکا آماده همکاری با رئیس جمهوری آتی افغانستان است. ما در کنار مردم افغانستان باقی خواهیم ماند و با آن ها در ساختن آینده ای دموکراتیک همکاری خواهیم کرد.

کلید واژه ها: مردم افغانستان


نظر شما :