دبیرکل آینده ناتو کیست؟

۰۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۴ کد : ۱۹۳۰۴۹۹ سرخط اخبار

یک روزنامه نروژی گزارش داد که ناتو در آینده نزدیک نخست وزیر سابق نروژ را به عنوان دبیرکل ناتو منصوب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نروژی «آفتن پستن» امروز (دوشنبه) گزارش داد: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه تعیین «ینس استولتنبرگ»، نخست وزیر سابق نروژ را برای تصدی پست دبیرکلی ناتو تایید کرده اند.

روزنامه مذکور اعلام کرد که پیشتر نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا تعیین وی برای تصدی این پست را تایید کرده اند.

استولتنبرگ و افراد نزدیک به وی در حزب کارگر نروژ که ریاست آن را برعهده دارد، در خصوص اطلاعاتی مبنی بر تعیین وی به عنوان دبیرکل جدید ناتو سخنی به میان نیاورده اند، اما نخست وزیر سابق نروژ گفته است که برای عنوان شدن نامش جهت تصدی این پست عالی رتبه خرسند است.

مدت ماموریت آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل کنونی ناتو در 30 سپتامبر آتی پایان می یابد، اما رسانه ها گزارش داده اند که مسوولان ناتو می خواهند تا قبل از برگزاری انتخابات نمایندگان پارلمان اروپا که در اواخر ماه مه برگزار می شود، جانشین وی را انتخاب کنند.

رسانه ها گزارش داده اند که نامزدهای دیگر تصدی پست دبیرکلی ناتو رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه کنونی لهستان و فرانکو فراتینی، وزیر خارجه سابق ایتالیا و خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا هستند.

کلید واژه ها: ناتو نروژ


نظر شما :