بحران اوکراین تاثیر منفی بر مذاکرات ایران و ۱+۵ ندارد

۲۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۳۰۲۸۴ سرخط اخبار

مقامات اروپایی و آمریکایی مدعی شده اند که بحران اوکراین و اختلاف آنها با روسیه تاثیر منفی بر مذاکرات ۱+۵ با ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به مذاکرات وین 2 نوشت: مذاکرات درباره توافقنامه هسته ای جامع میان ایران و 1+5 سه شنبه در وین زیر سایه سنگین بحران اوکراین میان غرب و روسیه آغاز شد. اما مقامات اروپایی و آمریکایی اعلام کردند که اختلافات آنها با کرملین هیچ تاثیری بر موضع متحد آنها در قبال ایران ندارد.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این باره به خبرنگاران گفت، او تاثیر منفی بحران اوکراین بر مذاکرات را شاهد نیست.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا که مدیریت تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را بر عهده دارد، نیز گفته: کرملین کاری انجام نداده است که نشان دهد قصد دارد فشارهای خارجی بر ایران را تضعیف کند.

وی افزود: احساس نمی کنم ما تاکنون فکر کرده باشیم که روس ها با حضور در مذاکرات 1+5، لطفی به ما کرده باشند. آنها در این مذاکرات شرکت می کنند چراکه منفعت آنها نیز در این است که ایران به سلاح هسته ای دست نیابد. بنابراین فکر می کنم این منفعت هنوز تغییر نکرده و آنها کماکان می خواهند عضو سازنده گروه 1+5 باشند.

این ادعای مقامات آمریکایی و اروپایی در حالی مطرح می شود که اخیرا تعدادی از مقامات روس توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا به خاطر آنچه اشغال شبه جزیره کریمه خوانده شد، تحریم شده اند. 


نظر شما :