وین از امروز میزبان نشست کارشناسی ایران و ۱+۵

۱۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۲۹۶۲۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از برگزاری مذاکرات وین با حضور هیأت های ایران و گروه 1+5 به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که از روز سه شنبه 29 بهمن ماه ماه به مدت سه روز در شهر وین برگزار شد، توافق شد که دور بعدی مذاکرات باز هم در شهر وین برگزار شود.

ایران و 1+5 توافق کردند که تا خرداد ماه پنج تا شش نشست دیگر برگزار کنند و قرار شد دور بعدی مذاکرات 26 تا 29 اسفند ماه در وین برگزار و قبل از آن مذاکرات فنی با حضور هیأت های ایران و 1+5 در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شود.

بر همین اساس شهر وین از امروز (چهارشنبه) به مدت 3 روز میزبان نشست کارشناسی ایران و 1+5 به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دیروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت که به دلیل اینکه بحث های این دور عمدتا هسته ای است، کارشناسان هسته ای کشورمان بعیدی نژاد را در این دور از مذاکرات همراهی می کنند.

معاون وزیر خارجه همچنین عنوان کرد که موضوعات مربوط به بحث غنی سازی و رفع نگرانی های مربوط به رآکتور اراک و همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران قرار است در نشست کارشناسی مورد بحث قرار گیرد و نتایج آن به دور بعدی مذاکرات در وین به ریاست ظریف و اشتون ارائه شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اول آذر ماه پس از پایان مذاکرات وین در نشستی خبری درباره مذاکرات ایران و 1+5 در خصوص گام پایانی توافق ژنو گفت: قرار شد برای چند دور آینده برنامه ریزی کنیم. فعلا درباره تاریخ جلسات سطح سیاسی تا آخر اردیبهشت و خرداد توافق کردیم که قرار شد در یک ماه پایانی برنامه هایمان را خالی بگذاریم که به میزان مورد نیاز جلسه برگزار شود، ولی تا خرداد توافق کردیم پنج تا شش جلسه در سطح سیاسی و کارشناسی را برگزار کنیم که اولین جلسه در حاشیه اجلاس آتی شورای حکام در وین بین کارشناسان ما برگزار می شود و تفاهم کردیم موضوعاتی در آن جلسات بحث شود و سپس نشست دوم در سطح سیاسی در پایان سال جاری شمسی 26 تا 29 اسفند ماه در وین برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوم تا هفتم مارس (12 تا 16 اسفند) در مقر این سازمان در حال برگزاری است.

 

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای


نظر شما :