ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا

۱۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۹۲۹۶۱۴ سرخط اخبار

ادعاهای نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران، تلاش آیپک برای آغاز دور جدیدی از فشارها علیه ایران، انزوای آیپک و رژیم اسرائیل در عرصه بین المللی، ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا و بازتاب سخنان یک مقام ایرانی درباره وضعیت سربازان گروگان گرفته شده ایرانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا


به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش عمده مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به مواضع مطرح شده علیه ایران در جریان اجلاس سالانه لابی صهیونیستی آمریکا اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را بازتاب داده که در جریان سخنرانی خود در اجلاس «آیپک» خواستار افزایش فشارها بر ایران شده است. وی مدعی شده اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه به دنبال سلاح هسته ای نیستند، با واقعیت انطباق ندارد و جامعه بین المللی باید به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، فشار بیشتری بر این کشور وارد کند.

ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا


در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» از تلاش لابی گران آیپک برای تند کردن مواضع اعضای کنگره آمریکا در مقابل ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، آیپک تلاش جدیدی را سازمان داده تا حمایت کنگره آمریکا را از اعمال فشارهای بیشتر بر ایران و اتخاذ موضعی سخت تر از سوی ایالات متحده در مذاکرات هسته ای جلب نماید. با این حال، این تلاش در حقیقت نسخه خفیف شده ای از طرحی است که پیش از این از سوی برخی سناتورها برای وضع تحریم های جدید علیه ایران ارائه شده بود. در چارچوب اقدام جدید آیپک، نمایندگان کنگره نامه ای را برای اوباما ارسال خواهند کرد که در آن شرایط سختی برای امضای توافقنامه نهایی هسته ای با ایران پیش بینی شده است.

ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا


این در حالی است که تحلیلگران بین المللی به طور فزاینده ای از انزوای آیپک و رژیم اسرائیل، به ویژه در موضوع ایران سخن می گویند. روزنامه «نشنال» امارات از جمله مطبوعاتی است که مطلبی را در این زمینه منتشر کرده و می نویسد سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن، نتوانسته تأثیر چندانی در جلوگیری از انزوای روزافزون بین المللی رژیم اسرائیل داشته باشد. این روزنامه در ادامه به یکی دیگر از عوامل مهم انزوای رژیم اسرائیل اشاره می کند و می نویسد نتانیاهو در حالی به واشنگتن سفر کرده که شهرک سازی های رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی همچنان ادامه دارد و این موضوع سبب انتقاد شدید کشورهای اروپایی از این رژیم شده است.

ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا


اما در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی همکاری ایران و روسیه برای انجام حملات سایبری علیه آمریکا شده است. این سایت به نقل از رئیس سابق کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا می نویسد ایران به عنوان اصلی ترین تهدید سایبری علیه آمریکا مطرح است و تاکنون نیز توانسته سیستم شماری از تأسیسات دفاعی و همچنین نهادهای نظامی ایالات متحده را هک کند. پیتر هوکسترا گفته ایران به طرز غیرمنتظره ای توانسته در مدت زمانی کوتاه قابلیت های سایبری خود را ارتقا بخشد. وی مدعی شده این امر احتمالاً به پیوندها و همکاری های موجود ایران و روسیه ارتباط پیدا می کند.

ادعای همکاری سایبری ایران و روسیه علیه آمریکا


در نهایت، در مطلبی درباره وضعیت سربازان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه تروریستی «جیش العدل»، روزنامه «پاکستان تودی» از تلاش همه جانبه ایران برای آزادی این سربازان خبر داده است. این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت کشور ایران می نویسد ایران محلی که سربازان گروگان گرفته شده در آنجا نگهداری می شوند را مورد شناسایی قرار داده است. در این مطلب آمده حسین علی امیری، معاون وزیر کشور ایران نسبت به وضعیت سربازان ایرانی اظهارنظر کرده و گفته فارغ از اینکه گروهک تروریستی جیش العدل چه اقدامی انجام دهد، دولت ایران، پاکستان را مسئول اصلی جان مرزبانان ایرانی می داند.

کلید واژه ها: آیپک


نظر شما :