البشیر خطاب به مخالفانش: اگر می‌توانید مرا سرنگون کنید

۰۶ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۲۶۶۱۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سودان با بیان اینکه دولت وی نمی تواند برای تحقق خواسته های مردم معجزه کند نسبت به تلاش های برخی افراد برای سرنگونی وی هشدار داد و گفت: اگر می توانید، پس این کار را انجام دهید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرا منطقه ای الحیاة، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در دیدار با برخی رهبران حزب کنگره ملی حاکم در القضارف، واقع در شرق سودان اعلام کرد: حزب کنگره ملی به زودی نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی که قرار است در آوریل 2015 برگزار شود، مشخص می کند.

وی عنوان داشت: حمله نظامی ارتش در کردفان جنوبی مقدمه ای برای حمله نظامی بزرگتری در دارفور خواهد بود.

البشیر با هشدار نسبت به کسانی که برای سرنگونی وی تلاش می کنند، گفت: اگر توانایی این کار را دارید پس انجام دهید.

وی با بیان اینکه این عملیات به اقدامات شورشیان پایان می دهد، بار دیگر تاکید کرد: سال آتی شاهد در هم شکستن شورشیان و پایان دادن به شورش و آشوب در کردفان جنوبی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: نیروهای مسلح تمام شهرها را از شورشیان پاکسازی خواهند کرد و برای برقراری صلح و آرامش در دارفور تلاش خواهند کرد.

البشیر با بیان اینکه در مرحله آتی سن بازنشستگی مسئولان را به خاطر روی کار آمدن نیروهای جوان مشخص خواهد کرد، از احزاب سودانی خواست تا خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آماده کنند و طایفه گرایی را کنار گذاشته و به خاطر کشور خود تلاش کنند.

وی با درخواست از مردم سودان برای عدم توجه به گفته های خرابکاران در خصوص ظلم و فقر و نابودی، گفت: دولت عصای موسی را در دست ندارد تا تمامی خواسته های مردم را برآورده کند.

از سوی دیگر الصادق المهدی، رهبر حزب مخالف "الأمة" از تمامی گروه های سیاسی مخالف و ائتلاف شورشیان "جبهه انقلاب" خواست تا به اختلافات خود با حزب حاکم پایان دهند.

وی همچنین با هشدار نسبت به خطر اتخاذ تصمیمات یک جانبه در کشور، خواهان تشکیل نظامی جدید شد که همگان در آن شرکت داشته باشند.

نظام البشیر، رهبر مخالفان سودانی نیز دلیل پیامدهای جدایی جنوب و "آتش سوزی در دارفور" و جنگ ها در مناطق دیگر و اوضاع وخیم اقتصادی کشور را به حاشیه رانده شدن بین المللی دانست و نسبت به خطر سقوط نظام حاکم با اعمال زور هشدار داد.

کلید واژه ها: سودان


نظر شما :