درخواست وثیقه 370 میلیون دلاری هند از تهران

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۹۲۶۱۷۹ سرخط اخبار


دهلی نو طی نامه ای از تهران خواستار ارائه ضمانت مالی 369.97 میلیون دلاری از حساب بانکی ایران در بانک یوسی اُ شد تا مجوز شرکت های بیمه ای ایرانی پوشش دهنده فعالیت های کشتیرانی دو کشور را تمدید کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هند به ایران اعلام کرده است که برای ادامه صدور مجوز ورود کشتی های دارای پوشش بیمه ای شرکت های ایرانی به آب های این کشور، تهران باید به دهلی نو تضمین های مالی بدهد.

ایران و غرب در ماه گذشته در ژنو به توافقی دست یافتند که بر اساس آن، صادرات نفت ایران در سطح کنونی حدود یک میلیون بشکه در روز ادامه می یابد.

درخواست اخیر دولت هند از ایران نشان می دهد که ایران هنوز برای حفظ میزان کنونی صادرات نفت خود با مشکلاتی روبرو است.

هند دومین بازار بزرگ نفت ایران پس از چین است؛ مقامات ایران و هند هفته گذشته به منظور یافتن راه هایی برای تسویه بخشی از پول نفت ایران به ارزهایی مانند دلار و یورو به بحث و تبادل نظر پرداختند اما هنوز هیچ مکانیزمی نهایی نشده است.

در ماه سپتامبر، پس از اینکه تهران ضمانتی به ارزش یک میلیارد دلار تامین کرد، دهلی نو مجوز شرکت های حمایت و جبران خسارت کیش و بیمه معلم را برای بیمه نفتکش ها و کشتی های عازم در بنادر هند به مدت 3 ماه تمدید کرد.

بر اساس نامه دهلی نو به تهران، هند خواستار وثیقه مالی به شکل تضمین های بانکی از ایران است.

دیپاک کاپور مشاور معاون دریانوردی هند گفت: دهلی نو در آستانه تمدید مجوز شرکت های بیمه ایران در 27 دسامبر، این نامه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی این کشور در 10 دسامبر ارسال کرده است.

دهلی نو از ایران درخواست کرده است تا یک ضمانت بانکی به ارزش 23 میلیارد روپیه (369.98 میلیون دلار) از مبالغ موجود در حساب بانکی این کشور در بانک یوسی اُ  به عنوان «یک اقدام پیشگیرانه برای پوشش هر گونه ادعای خسارت احتمالی ناشی از بروز حادثه ای در آب های هند» ارائه دهد.

در ادامه این نامه آمده است: ارائه به موقع این ضمانت بانکی، وزارت کشتیرانی هند را قادر خواهد ساخت تا تمدید مجوز شرکت بیمه معلم و شرکت حمایت و جبران  خسارت کیش را پس از 27 دسامبر را مورد بررسی قرار دهد.
 

کلید واژه ها: هند دهلی


نظر شما :