زاکانی: به مذاکره‌کنندگان اعتماد داریم

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۱ کد : ۱۹۲۵۹۲۲ سرخط اخبار

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: زمانی عده ای معتقد بودند که می توان 100 روزه با لبخند تمام مشکلات با غرب را برطرف کرد، اما امروز این افراد دریافته اند که طرف مقابل در برابر یک لبخند حاضر به کوتاه آمدن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران  علیرضا زاکانی، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عصر امروز(چهارشنبه) در همایش میقات صالحین که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه های علمی کاربردی برگزار شد با بیان این که امروز ما با توافق نامه ای مواجه هستیم که نه فتح الفتوح است و نه جام زهری که حکایت از شکست دارد، خاطرنشان کرد: امروز بیشتر منافع موجود در این توافقنامه و زوایای بالقوه آن را ما هستیم که باید به فعلیت برسانیم و از خطراتی که در فرا روی آن تنظیم کرده اند خودمان را بر حذر بدانیم و این خطرات و تهدیدات را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: به همین جهت است که ما باید تحلیل درستی از توافق نامه اخیر د اشته باشیم و بدانیم که این توافق شروع راه است.

زاکانی با بیان این که حق و باطل اسلام و کفر در امروزه ما در چارچوب انقلاب و نظام سلطه تجلی پیدا کرده است، اظهار کرد: این که اکنون ایران در کانون اسلام در جهان قرار گرفته است و در مقابل نظام سلطه صف ایستاده است توفیقی است که نصیب ما شده و ما باید با افقی به سوی دور دست از هر شرایطی برای خلق فرصت های مختلف استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از منظر نظام سلطه انقلاب اسلامی ایران منشاء یک دگرگونی ناصواب در جهان معاصر به حساب می آید در نتیجه نه تنها آن ها مخالفتشان با انقلاب است بلکه آن ها با هر دستاوردی که تا به امروز ما کسب کرده ایم مخالف هستند و این مخالفتشان نیز کاملا شفاف است.

وی افزود: آن ها به طور خاص با دستاورد ویژه ای که معادلات آن ها را بیشتر بر هم می زند مخالف هستند چرا که این دستاورد که دستاورد انرژی هسته ای ما است حساسیت آن ها را بیشتر برانگیخته کرده است.

زاکانی با تاکید بر این که آن ها همواره به دنبال بهانه جویی علیه ایران هستند تصریح کرد: دستاورد هسته یی بهانه خوبی است تا غرب بتواند به دروغ ما را متهم کند که به دنبال بمب هسته ای هستیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سه کشور اروپایی به همراه آمریکا، چین و روسیه توافق نامه ای با طرف ایرانی امضا کرده اند ولی ما مشاهده کردیم که چند روز پس از این توافق اتحادیه اروپا تحریم های جدیدتری علیه کشور ما اعمال کرد.

وی با بیان این که آن ها ما را متهم به ساختن بمب می کنند، اظهار کرد: این در حالی است که خود آن ها نه تنها تولیدکننده و مصرف کننده بمب هسته ای هستند بلکه رژیمی جعلی به نام اسرائیل را به این سلاح تجهیز می کنند.

زاکانی با اشاره به مذاکرات سال 81 گفت: از جانب غرب ما نباید هیچ گونه حق و حیات و بهره مندی و مواهب را داشته باشیم ما در توافقات سال 81 و 82 دیدیم که دولت وقت تصمیماتی گرفت و پس از مذاکرات سعدآباد و پاریس و بروکسل 22 عدد از سانتریفیوژهای تحقیقی ما به دلیل خوش بین بودن ما تعطیل شد ولی آن ها ما را محور شرارت خواندند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات مختلف غرب در منطقه با تاکید بر این که ملت ما با تاکید بر این که اراده ملت ایران تمام معادلات آن ها را بر هم زده است، اظهار کرد: ماحصل اراده ملت ایران این است که آمریکا حدود سه ماه پیش به ایران التماس می کرد که 30 الی 50 نقطه از سوریه را خالی کند تا آن ها بتوانند به این نقاط حمله نظامی کنند.

وی افزود: آن چه که از ما به سوریه منتقل شده اندیشه مقاومت و مدل مقاومت است. ایران اسلامی اکنون در جایگاهی قرار گرفته است که نقشی تعیین کننده و سرنوشت ساز در بسیاری از ابعاد در منطقه و جهان دارد.

زاکانی با اشاره به دستاوردهای اخیر کشور در حوزه فناوری هسته یی اظهار کرد: ما زمانی حق داشتن هیچ گونه فناوری هسته ای نداشتیم اما امروز به این فناوری دست پیدا کرده ایم.ما سال 90 برخی از لوازم تعمیر یک سانتریفیوژ را نداشتیم اما اکنون شرایط ساخت ده ها هزار سانتریفیوژ را داریم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر این که سعی غرب همواره در وابسته کردن ما به خود بوده است با بیان این که به دلیل نداشتن اعتماد به غرب آن ها د ر این امر ناکام بوده اند، اظهار کرد: در سال 87 غرب به بهانه تحریم یکی از عناصر سازنده داروهای ما را تحریم کرد. با این اقدام مدت ها بسیاری از مراکز ما تعطیل شد و ما توانستیم از این سختی ها بیرون بیاییم و خود آن عنصر را در داخل کشور بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: در دهه 70 سوخت رآکتور تهران که برای تولید رادیوداروها و مصارف پزشکی بارگذاری شده بود به حالت اضطرار رسید در این حالت خطر آلودگی برای شهر تهران وجود داشت اما در این شرایط از غرب درخواست سوخت کردیم ولی آن ها این سوخت را به ما ندادند با این وجود خود توانستیم ظرف نصف روز 20 درصد غنی سازی کنیم و پس از 18 ماه تلاش توانستیم صفحات سوخت را تولید کنیم.

زاکانی با تاکید بر این که ما هیچ گاه محتاج غرب نخواهیم بود، اظهار کرد : ما اکنون خود را به مرحله ای رسانده ایم که به کانون مولد در سراسر جهان تبدیل شده ایم. ما نیز به عنوان یک تلاش جدی باید سعی کنیم که سقف خواسته های خود را در حوزه هسته ای مطالبه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به توافق اخیر ایران و 1+5 با بیان این که ما با این توافق با یک حداقل و یک حداکثر مواجه هستیم اظهار کرد: غرب تلاش می کند که ما را در کف این نیازها محدود کند ما نیز به عنوان یک تلاش جدی باید سعی کنیم که در حوزه هسته ای سقف خواسته ها را مطالبه کنیم.

 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: این صحبت ها جز خنده چیزی دیگری را نتیجه نخواهد داشت چرا که چنانچه آن ها می خواستند تاکنون به ایران حمله نظامی کنند بارها این اقدام را انجام داده بودند. اوباما نیز حتی به طور رسمی اعلام کرده است توانایی حمله به سوریه را ندارد.

 

وی با بیان این که ما از سال 88 تاکنون چهار گروه مذاکره کننده داشته ایم اظهار کرد: در دوره اول از سال 80 تا 84 در گروه اول که شامل روحانی،ظریف و دوستانشان بودند ما از گسل خواسته های سه کشور اروپایی شرایطی را برای خود مهیا کردیم اما مسیری که در این دوره طی شد با بدخلقی آن ها در نشست پاریس و بروکسل منجر به تعطیلی 24 سانتریفیوژ ما شد.

زاکانی با بیان این که از سال 84 اراده ما شکل دیگری گرفت ادامه داد: از سال 84 به بعد اراده ما شکلی دیگری گرفت که ماحصل آن این است که تا به امروز شرایط ما کاملا تغییر کرده است. چرا که ما چنانچه در آن سال 184 سانتریفیوژ داشتیم امروز تعدادی بالغ بر 18 هزار سانتریفیوژ داریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما اکنون بیش از هفت تن مواد غنی شده با غنای 3.5 درصد در اختیار داریم و حدود 560 تن مواد با 0.7 غلظت در اختیار داریم و چنانچه بخواهیم با 10 هزار سانتریفیوژ کار کنیم می توانیم حدود 20 سال فعالیت خود را ادامه دهیم.

زاکانی با بیان این که امروز شرایطی را که ما طی کردیم هیچ گاه برای غرب قابل تصور نبود اظهار کرد: ما از امروز از موضع قدرت با آنها مواجه هستیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پس از انتخابات ما با واقعیات جدیدی روبرو شدیم و تیم مذاکره کننده جدید ما وارد عرصه شد و تمام زحماتش نیز تبدیل به یک توافق نامه شد.

وی با بیان این که ما در حال حاضر در داخل کشور خود با دو گروه مواجه هستیم اظهار کرد: گروه اول کسانی هستند که معتقدند نظم موجود در جهان غیر قابل بر هم زدن است. این گروه معتقدند که نمی توان هم انقلابی بود و هم نظام داری کرد.

زاکانی ادامه داد: گروه دیگر نیز گروهی هستند که مطابق با اندیشه امام و رهبری عمل می کنند آن ها نظم موجود در جهان را یک جهانی سازی جعلی می دانند و معتقدند که ما باید در یک جامعه خودساخته در مسیر خودساخته تحقق اسلامی گام برداریم.

وی با بیان این که برخی افراد معتقدند بودند که می توان صد روزه با لبخند تمام مشکلات با غرب را حل کرد اظهار کرد: امروز این افراد دریافته اند که طرف مقابل در برابر یک لبخند حاضر نیست کوتاه بیاید چرا که او همه چیز را می خواهد تا کوتاه بیاید. اگر ما امروز بر سر مسائل هسته یی توافق کردیم آن ها می گویند که مباحث دیگری از جمله موشک های دوربرد، بحث تروریسم هنوز برای توافق باقیمانده است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما با این واقعیت مواجه هستیم که توافق اخیر ما با غرب در دل خود فرصت هایی را برای ما خلق کرده است که ما باید آن ها را بالقوه خلق کنیم.

وی با بیان این که توافق اخیر یک راستی آزمایی برای غرب است یکی از این فرصت ها را بحث شکست ایران هراسی در جهان و اجماع بین المللی علیه ایران دانست.

این فعال سیاسی با بیان این که امروز جهان از جهان تک قطبی خارج شده است ادامه داد: جهان امروز جهانی چند قطبی است که ایران در محور یکی از این قطب ها قرار دارد ما باید این نکته را پاس بداریم و به آن تاکید داشته باشیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انتخابات عد ه ای معتقد بودند که 70 درصد از مشکلات به دلیل بی کفایتی های مدیریتی است و تنها 30 درصد از مشکلات مربوط به تحریم ها است ولی اکنون این افراد همه چیزها را از یاد برده اند و می گویند صد درصد مشکلات به دلیل تحریم های موجود علیه کشور ما است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به شعار روحانی در انتخابات اخیر "خوب است که چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما چرخ زندگی مردم هم بچرخد" با تاکید بر این که یقینا چرخ زندگی مردم با چرخیدن سانتریفیوژها می چرخد اظهارکرد: ممکن است این شعار مناسب برای انتخابات باشد اما واقع امر این است که زمانی سوخت فسیلی کشور تمام می شود و ما مجبور به استفاده از انرژی هسته ای خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر این که ما به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد داریم، اظهار کرد: این تیم باید تقویت شود و امانت داری کند تا ان شاءالله با یک صدایی که در کشور وجود دارد موفق باشد.

کلید واژه ها: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تحریم


نظر شما :