افخم: فروپاشی تحریم‌ها آغاز شده است

۱۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۹۲۵۸۱۰ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اذعان مقامات آمریکایی به بی اثر بودن تحریم ها اعلام کرد از تمام ظرفیت ها برای احقاق حقوق هسته ای ایران استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرد مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحریم ها کاملا روشن است و این تحریم ها را ظالمانه می دانیم.

گام نهایی را لغو تمام تحریم ها می دانیم. پس از توافقنامه ژنو از نظر ما ساختار تحریم ها  شکاف برداشته و فروپاشی آن آغاز شده است.

امیدواریم در گام نهایی بحث تحریم کاملا منتفی شود.

وی در ادامه افزود: اظهارات مقامات و سیاست داخلی امریکا را رصد می کنیم. مشخص است که در این کشور تضاد منافع بوجود آمده و برخی تلاش می کنند این مسیر را منحرف می کنند.

وی گفت: حرف اصلی پذیرش غنی سازی بود که در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شده. مسؤولین آمریکایی به بی اثر بودن تحریم ها اذعان کرده اند و اینکه در دوره تحریم ها پیشرفت ایران متوقف نشده است.

افخم در ادامه گفت: ایران در طول مذاکرات و مسیری که انتخاب کرده احقاق حقوق مردم را به طور کامل مورد نظر دارد و از تمام ظرفیت دیپلماتیک برای تعقیب حقوق مسلم و طبیعی مردم ایران استفاده خواهد کرد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :