اظهار نظر جهانگیری بعد از دیدار با مالکی

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۸ کد : ۱۹۲۵۵۹۳ سرخط اخبار

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با دولت مردمی عراق همکاری های خوبی داشته است، گفت: در نشست امروز با نوری المالکی نخست وزیر عراق توافقات خوب و مناسبی حاصل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه پس از دیدار و مذاکرات دوجانبه با نوری المالکی در جمع خبرنگاران افزود: نظر دو طرف بر ارتقای روابط بین المللی بود؛ ما همواره با دولت مردمی عراق همکاری های خوبی داشته ایم که در نشست امروز توافقات مناسبی به عمل آمد.

وی تصریح کرد: توسعه مناسبات دو جانبه در دستور کار دو طرف قرار دارد و فرصت های مناسبی وجود دارد که بازرگانان با قبول توافقات طرف عراقی در بخش های مختلف نفت و گاز، مسکن، پروژه های عمرانی و تجاری بتوانند همکاری های خود را گسترش دهند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد با سفر نخست وزیر عراق، مناسبات دو کشور روز به روز بیشتر شود.

وی اراده سیاسی در سطوح بالای مدیران کشورها را پیش نیاز متوقف شدن خشونت در منطقه بیان کرد و گفت: این اراده در ایران وعراق وجود دارد.

معاون اول رییس جمهوری درباره موضوع سوریه نیز گفت: راه حل وضعیت سوریه، به طور قطع راه حلی سیاسی است و دامن زدن به مسایل سوریه مطمئنا به نفع مردم این کشور نیست.

وی با بیان اینکه با تعامل می توان مساله سوریه را حل کرد، اظهار امیدواری کرد که در نشست ‍ژنو2 توافق هایی حاصل شود. 

جهانگیری با بیان اینکه تروریسم، مشکل جدی منطقه است، گفت: تعامل گسترده ای وجود دارد تا با تروریسم که امروزه به مشکل جدی منطقه ای تبدیل شده است، مبارزه کنیم و خشونت را از منطقه برطرف کنیم.

معاون اول رییس جمهوری در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد تهران از «نوری المالکی» استقبال کرد. 

نوری المالکی نخست وزیر عراق صبح چهارشنبه در راس هیاتی عالی رتبه وارد تهران شد. 

نخست وزیر عراق را در این سفر مشاور امنیت ملی این کشور، وزیر حقوق و زنان، وزیر ورزش و جوانان و یکی از نمایندگان مجلس عراق همراهی می کنند. 

سفر سه روزه نوری المالکی نخستین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران از آغاز دولت یازدهم است. 

دیدار با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب، حسن روحانی رییس جمهوری، اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از برنامه های نوری المالکی در این سفر است. 

در مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر عراق، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

کلید واژه ها: نخست وزیر عراق نوری المالکی


نظر شما :