جان کری:

تصمیم‌گیری درباره غنی‌سازی در ایران، در توافق اولیه ژنو نخواهد بود

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۰۶:۲۳ کد : ۱۹۲۴۸۶۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تصمیم گیری درباره اینکه آیا ایران در نهایت اجازه غنی سازی اورانیوم را خواهد داشت یا خیر، تحت توافق موقتی که در حال حاضر بین ایران و 1+5 در ژنو مورد بحث قرار دارد، صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جان کری - وزیر امور خارجه آمریکا - روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه کشوری تصمیم می گیرد یا نمی گیرد که کاری را انجام دهد یا تحت قوانین اجازه این کار را پیدا می کند، به مذاکرات بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کری افزود: ما در مرحله اولیه تشخیص این هستیم که آیا گام اولیه ای وجود دارد که بتوان آن را اتخاذ کرد یا خیر. من به شما اطمینان می دهم که این نمی تواند در هیچگونه گام اولیه ای حل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این گفت که واشنگتن اجازه نمی دهد هرگونه توافقی با ایران، نقشه ای برای خرید زمان و توسعه برنامه هسته یی اش باشد.

وی ادامه داد: ما اجازه نمی دهیم این توافقنامه، اگر حاصل شود، زمان بخرد. ما اجازه نمی دهیم توافقنامه ای که به درستی به نگرانی های محوری و اساسی ما پاسخ نمی دهد، پذیرفته شود.

وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را پس از مذاکرات در سطح عالی در وزارت امور خارجه آمریکا با چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا و همتاهای استرالیایی شان بیان کرد.

کری علاوه بر آن گفت که مذاکرات هسته یی با ایران که در ژنو جریان دارد، "بهترین فرصت پس از یک دهه برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته یی ایران و عقب راندن آن است".

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مذاکره کنندگان هسته یی ایران بارها تاکید داشته اند که در مذاکرات هسته یی با کشورهای گروه 1+5 از حق هسته یی خود عقب نشینی نخواهند کرد.


نظر شما :