مواضع نتانیاهو درباره مذاکرات ژنو نابخردانه است

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۹۲۴۱۲۵ سرخط اخبار

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ در ژنو را نابخردانه دانسته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، نیکلاس برنز، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای ژنو را «نابخردانه» دانست.

وی که در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش معاون وزیر خارجه آمریکا بود گفت: «مخالفت آشکار نتانیاهو با توافق احتمالی آمریکا با ایران، نابخردانه است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چندین اظهارنظر علیه توافق احتمالی بین ایران و کشورهای 1+5 در مذاکرات ژنو موضع گیری کرده است.

وی امروز به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اسرائیل به هیچ توافقی بین ایران و گروه 1+5 پایبند نخواهد بود.»

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 از روز گذشت در ژنو برای حل و فصل آنچه غربی ها به آن نگرانی از برنامه هسته ای ایران می گویند آغاز شده و تا کنون دستاوردهای مثبتی داشته است.

ایران از جمله کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است. ایران اعلام کرده است خواهان برخورداری از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است.

در مقابل، اسرائیل تنها دارنده سلاح های هسته ای در منطقه خاورمیانه است که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی اجتناب کرده است.

کلید واژه ها: وزیر خارجه آمریکا


نظر شما :