اخضر ابراهیمی: حضور ایران در ژنو 2 ضروری است

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۲۳۴۹۵ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران برای اجلاس ژنو دو دعوت شود، با عزم اجرای راه حل سیاسی از طریق گفتگو در این اجلاس شرکت می کند.
 
به گزارش مهر، اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه که به تهران سفر کرده است در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان ملل با دبیرکل برای شتاب بخشیدن برای ژنو 2 توافق کردند.
 
وی افزود: آنها از من خواستند برای گوش دادن به نظرات کشورهای منطقه و صحبت کردن با آنها چند سفر به منطقه داشته باشم.
 
اخضر ابراهیمی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل اتحادیه عرب و بنده معتقدیم شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 طبیعی و ضروری است و ما معتقدیم که این دعوت به عمل بیاید.
 
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تصریح کرد: هنوز دعوتنامه ای برای هیچ یک از شرکت کنندگان اجلاس ژنو 2 فرستاده نشده و به همین دلیل برای ایران نیز فرستاده نشده است. ما و دبیرکل سازمان ملل  می خواهیم که ایران در این اجلاس شرکت کند.
 
همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مورد دعوت ایران برای اجلاس ژنو 2 بیان کرد: هنوز دعوتنامه ای برای هیچ یک از شرکت کنندگان ژنو 2 ارسال نشده و جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد که به پایان دادن این وضعیت کمک کند، اگر ایران برای اجلاس ژنو 2 دعوت شد، با عزم راه حل سیاسی و از طریق گفتگو در این اجلاس شرکت می کند.

کلید واژه ها: اجلاس ژنو اجلاس ژنو 2


نظر شما :