ادعای تازه نتانیاهو علیه ایران

۰۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۲۳۳۲۸ سرخط اخبار

«بنیامین نتانیاهو» دیشب در دیدار با نخست وزیر ایتالیا، ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرد و مدعی شد ایران می تواند مستقیما اورانیوم با غنای پایین را به غنای مورد نیاز برای تولید بمب اتم تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از دیروز به رم سفر کرده، در دیدار با «انریکو لتا» همتای ایتالیایی اش مانند همیشه بخش اصلی صحبت های خود را به ایران اختصاص داد و مدعی شد ایران حتی بدون داشتن اورانیوم با غنای 20درصد هم می تواند به بمب اتم دست پیدا کند.

نتانیاهو در این دیدار تهران را به تلاش برای غنی سازی در جهت دستیابی به تسلیحات اتمی متهم کرده و گفته است بسیاری از کشورهای از انرژی هسته ای استفاده می کنند، اما نیازی به غنی سازی ندارند. ایران هم باید تمام فعالیت های غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم خود را کنار بگذارد.

«اوفیر جندلمن» در این مورد نوشته است: نتانیاهو گفت که اگر ایران این توانایی ها را برای خود حفظ کند، می تواند به سرعت به سمت ساخت بمب حرکت کند. وی اشاره کرد که ایرانی ها می توانند مستقیما از غنی سازی سطح پائین 3.5درصد به سطح 90درصد برسند، بدون آنکه به غنی سازی متوسط 20درصد نیاز داشته باشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تحریم ها اقتصاد ایران را در آستانه از هم گسیختگی قرار داده و لغو تحریم ها در این برهه، اقدامی تراژیک است. وی یکبار دیگر به کشورهای غربی توصیه کرده است که به تحریم و اعمال فشار علیه ایران تا زمان توقف کامل غنی سازی، ادامه دهند.

نتانیاهو در سفر خود به رم، با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار می کند. منابع اسرائیلی هدف اصلی نتانیاهو در این دیدار را کسب اطمینان از عدم کاهش تحریم های ایران اعلام کرده اند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم گزارش داده است که این دیدار 7 ساعت طول می کشد و هدف کری از حضور در آن اعمال فشار برای پیشبرد مذاکرات سازش است. به نوشته این روزنامه، کری در این دیدار به نتانیاهو اطمینان خواهد داد که تحریم ها دستکم فعلا و تا زمانی که ایرانی ها گام های عملی برندارند، کاهش نمی یابد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :