نتانیاهو: ایران باید غنی سازی را کامل متوقف کند

۱۵ مهر ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۷ کد : ۱۹۲۲۵۳۵ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در نشست هفتگی کابینه بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی متهم کرد و گفت: ایران باید غنی سازی اورانیوم را به طور کامل کنار بگذارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی، گفته است تحریم ها علیه تهران باید تا زمانی که این کشور دست از غنی سازی اورانیوم برنداشته، ادامه داشته باشد.

نتانیاهو که امروز در اولین جلسه کابینه این رژیم پس از بازگشت از نیویورک حاضر شده بود، دیدار خود با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را «طولانی و جامع» ارزیابی کرده و گفته است در این دیدار «هدف مشترک جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای» مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: اصلی ترین موضوعی که روی آن کار می کنیم، جلوگیری از توان غنی سازی ایران است. ما با مذاکرات دیپلماتیک با ایران مخالف نیستیم. ما تاکید داریم که این مذاکرات به حذف کامل توان غنی سازی ایران منجر شود.

نخست وزیر تنها رژیم دارای تسلیحات اتمی در منطقه، افزود: ایران مدعی است که این توان را برای مقاصد صلح آمیز می خواهد. هفده کشور دنیا از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره می برند، بدون آنکه حتی یک سانتریفیوژ داشته باشند. آن ها این انرژی را بدون داشتن سانتریفیوژ و غنی سازی تولید می کنند، چراکه غنی سازی یکی از اصلی ترین مراحل ساخت مواد شکافت پذیر مورد نیاز برای بمب های هسته ای است.

وی در ادامه با ادعای اینکه ایران بارها جهان را فریب داده است، گفت نباید به تهران اجازه داد «توان غنی سازی داشته باشد. این مهمترین نکته است».

نتانیاهو که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در مصاحبه های متعدد در آمریکا بارها تداوم تحریم ها علیه ایران را خواستار شده بود، در نشست امروز کابینه رژیم صهیونیستی هم گفت: تحریم ها در ایران دارد اثر می کند. این تحریم ها خیلی قوی هستند. تا رسیدن به هدف نهایی چیزی نمانده. تا زمانی که ایران توان غنی سازی و تولید بمب هسته ای را کنار نگذاشته، تحریم ها باید ادامه داشته باشد. این محور اصلی گفت وگوها بود.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :