هیلاری کلینتون: به ریاست جمهوری فکر می‌کنم

۰۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۹۲۱۷۷۸ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با هفته نامه نیویورک گفت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 فکر می کند ولی در عین حال «عملگرا و واقع بین» است.

به گزارش واحد مرکزی خبر هیلاری کلینتون افزود: تمام تلاش خود را برای دفاع از ارزش ها و سیاست هایی که معتقد است به نفع کشور باشند، به کار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنان در حال بررسی فاکتورهایی است که روی تصمیم نهایی وی تاثیر خواهند گذاشت ولی زمان اعلام این تصمیم را ارائه نکرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: من اصلا عجله ندارم. فکر می کنم این یک تصمیم جدی است که نباید ساده تصور شود و نباید درباره آن عجله کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 که به نفع اوباما کنار کشید گفت: تا انتخابات بیش از سه سال مانده و من هنوز نمی دانم این کار(نامزدی وی) برای کشور خوب است یا خیر.

این اولین مصاحبه هیلاری کلینتون پس از کناره گیری از وزارت خارجه آمریکا در ماه فوریه است.

کلینتون در صورت تصمیم گیری به حضور در انتخابات، گزینه اصلی دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خواهد بود.

دموکراتها هم اکنون به دقت نظاره گر اقدامات کلینتون هستند تا به علائمی درباره تصمیم وی پی ببرند. تصمیم هیلاری کلینتون تاثیر زیادی روی حضور یا عدم حضور دیگر دموکرات ها در انتخابات دارد.

دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی دموکرات ها شامل جو بایدن معاون باراک اوباما، اندرو کومو فرماندار نیویورک و مارتین اومالی فرماندار مریلند هستند.

کلینتون در پاسخ به این سوال که آیا به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فکر می کند گفت: بله فکر می کنم ولی در عین حال عملگرا و واقع بین هستم. فکر می کنم ایده خوبی درباره چالش های سیاسی و دولتی پیش روی کشور دارم.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: دوستی وی با اوباما پابرجا است و در زمینه مطرح کردن مسائل با او احساس راحتی می کند. ما حتی در زمان اختلاف که مسلما اتفاق می افتد، تعامل بسیار مثبتی داشتیم.

بیل کلینتون نیز روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: هنوز تا هرگونه تصمیم از سوی همسرش زمان زیادی مانده است.

هیلاری کلینتون یک گزینه محبوب میان بسیاری از دموکرات های بلندپایه محسوب می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی رهبر دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به سی ان ان گفت اگر کلینتون رئیس جمهور شود، یکی از با تجربه ترین افرادی خواهد بود که پای به کاخ سفید می گذارد و مطمئنا آمادگی وی از اوباما، بوش و بیل کلینتون بیشتر خواهد بود.

کلید واژه ها: کلینتون انتخابات ریاست جمهوری اوباما


نظر شما :