اعتراف شورشیان سوری به انجام حمله شیمیایی

۰۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۲۰۶۶۲ سرخط اخبار

شورشیان سوری در مصاحبه با خبرنگار آسوشیتدپرس ضمن پذیرش مسئولیت حمله شیمیایی به غوطه دمشق اعتراف کردند که تسلیحات شیمیایی را از عربستان سعودی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ شورشیان سوری در مصاحبه با دال گولاک (Dale Gavlak)، خبرنگار آسوشیتدپرس و مینت نیوز پرس، اعلام کردند که مسئول حمله شیمیایی هفته قبل هستند.

گولاک در مطلبی که روی وب سایت مینت نیوز پرس منتشر کرد، نوشت: "پس از چندین مصاحبه که با پزشک ها، ساکنین غوطه، شورشی ها و خانواده های آنها انجام دادم.... [بدین نتیجه رسیدم که] بسیاری از آنها معتقدند برخی شورشی ها تسلیحات شیمیایی را از بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان، دریافت کرده و مسئول حمله هستند".

شورشی ها اعلام کرده اند که این رویداد کاملاً اتفاقی بوده و به علت سهل انگاری در نگهداری این تسلیحات شیمیایی پدید آمده است.

ابوعبدالمنعم، پدر یکی از شورشی ها به گولاک اعلام کرده بود که پسرش وی را در جریان حمل این تسلیحات قرار داده بود. وی به همراه 12 شورشی دیگر در تونلی که قرار بود این تسلیحات در آنجا انبار شوند کشته شده بودند.

به گفته ابوعبدالمنعم این تسلیحات توسط فردی به نام ابوعایشه در اختیار شورشیان قرار گرفته بود.

گولاک علاوه بر اعترافات این چنینی به مقاله ای در دیلی تلگراف نیز اشاره می کند که بر اساس آن پوتین توسط بندر تهدید شده بود که در صورت عدم تغییر موضع این کشور در قبال سوریه ممکن است بازی های المپیک زمستانی سوچی در سال آتی شاهد حوادث تروریستی باشند.

وی همچنین وعده داده بود که در صورت سرنگونی بشار اسد پایگاه دریایی روسیه در سوریه به قوت خود باقی خواهد ماند.

مینت پرس نیوز در ادامه این مطلب اعلام کرده که صحت برخی از این اطلاعات را به صورت مستقل نمی توان تأیید یا تکذیب کرد و نیز وعده داده که انتشار مطالب دیگری از این دست افشاگری ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها: تسلیحات شیمیایی


نظر شما :