پاکستان توقف پروژه واردات گاز از ایران را تکذیب کرد

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۱۹۴۱۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد خبرهای مربوط به توقف پروژه واردات گاز از ایران تصریح کرد: این پروژه تحت تأثیر تحریم های آمریکا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد شایعات مربوط به توقف فعالیت پروژه خط لوله گاز تاپی، تاکید کرد، بدون تاثیر پذیری از آمریکا این پروژه همچنان به کار خود ادامه می دهد.

وی افزود: پاکستان با بحران کمبود انرژی مواجه است به همین علت پروژه خط لوله صلح از اهمیت زیادی برای این کشور برخوردار است.

به گفته چودری ما در پیام کتبی به آمریکا اعلام کرده ایم که تحت هیچ شرایطی پروژه واردات گاز از ایران را متوقف نمی کنیم.

در همین حال، شاهد خاقان عباسی وزیر انرژی پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد ابراز داشت: پاکستان مصمم است پروژه واردات گاز از ایران را تکمیل کند.

وی تأکید کرد: با اینکه اجرای پروژه خط لوله صلح به علت تحریم ایران با مشکلات و پیچیدگی های زیادی مواجه است اما در این زمینه با دولت جدید ایران (دولت روحانی) مذاکره خواهیم کرد.

عباسی تصریح کرد: باید توافقات دولت قبلی در زمینه واردات گاز از ایران مجدد بررسی و مشخص شود چه مقدار از این پروژه تکمیل شده است و برای ادامه کار به چه میزان بودجه نیاز داریم.

روز گذشته نیز وزیر نفت پاکستان با تاکید بر عزم دولت این کشور برای اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران گفت: «ما در مورد این پروژه با کابینه جدید ایران برای تامین مالی کل پروژه گفت وگو خواهیم کرد.»

ماه گذشته نیز شهید خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان با توجه بیشتری به منافع ملی تکمیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پروژه برای تامین تقاضای فزاینده پاکستان برای گاز ضروری است.

کلید واژه ها: واردات واردات گاز


نظر شما :