فوربس:

با نبود هاشمی، شهردار تهران بی رقیب است

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۱۶۶۳۲ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
وزارت کشور روز سه شنبه شایعاتی که 35 ساعت گذشته اش مبنی بر عدم احراز صلاحیت هاشمی به دلیل کهولت سن پخش شده بود را تایید کرد. احمدی نژاد اولین رئیس جمهور غیر روحانی پس از یک ربع قرن در ایران بود. او به دلیل اقدامات چند سال اخیرش مورد حمله ی اصولگرایان قرار گرفته است.
با نبود هاشمی، شهردار تهران  بی رقیب است

نشریه فوربس نوشت: شورای نگهبان چند روز پیش لیستی که شامل هشت کاندیدای تایید صلاحیت شده بود را اعلام کرد.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، از افراد شاخصی که موفق به احراز صلاحیت نشدند می توان آیت الله رفسنجانی و رحیم مشایی را نام برد.وزارت کشور روز سه شنبه شایعاتی که 35 ساعت گذشته اش مبنی بر عدم احراز صلاحیت هاشمی به دلیل کهولت سن پخش شده بود را تایید کرد.انتخابات آتی ریاست جمهوری تغییری قابل توجه در تاریخ سیاسی ایران به وجود خواهد آورد.احمدی نژاد اولین رئیس جمهور غیر روحانی پس از یک ربع قرن در ایران بود. او به دلیل اقدامات چند سال اخیرش مورد حمله ی اصولگرایان قرار گرفته است.

سیاست های پوپولیستی و ادامه اقدامات خودسرانه ی او باعث شده قدرت نهادهای قانونی دیگر کاهش یابد.با عدم اعطای صلاحیت به کاندیدای میانه رو انتخابات و نامزد پوپولیست احمدی نژاد، محمد باقر قالیباف فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه و شهردار فعلی تهران با رقیب خاصی که سد راه ریاست جمهوری او شود مواجه نخواهد شد.

درگیری های سیاسی در اردوگاه های سیاسی منجر به وضعیتی شده که در آن اصولگرایان و محافظه کاران با کاهش کاندیداهای سیاسی مناسب رو به رو شده اند.یک مسئله در انتخابات ایران مشخص است: رئیس جمهور بعدی ایران، چه قالیباف باشد و چه فرد دیگری، مجبور خواهد بود که با یک اوضاع سیاسی پر از اختلاف و فشار های اقتصادی مقابله کند.


نظر شما :