طرح ترور شاه اردن خنثی شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۱۶۳۴۷ سرخط اخبار
پایگاه خبری ایلاف گزارش داد که نیروهای امنیتی اردن طرحی برای ترور شاه این کشور را خنثی کردند.
 
فارس نوشت: پایگاه خبری «ایلاف» در خبری اختصاصی گزارش داد که نیروهای امنیتی اردنی طرحی برای ترور «عبدالله دوم» شاه اردن را خنثی کرده اند.
 
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی اردن روز چهارشنبه گذشته یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه اعیان نشین «عبدون» امان را کشف کردند و یک گروه تروریستی را نیز بازداشت کرده اند.
 
ایلاف تأکید کرد که نیروهای امنیتی اردن از وجود طرحی برای ترور عبدالله دوم مطلع شده بودند که به وسیله عناصر پنهان النصره و القاعده برنامه ریزی شده بوده است.
 
منابع آگاه به ایلاف گزارش داده اند که سازمان اطلاعات اردن به بیش از 15 عنصر وابسته به جبهه النصره اجازه ورود به اردن را داده بود تا سرنخی برای رد یابی دیگر عناصر خفته و پنهان النصره و القاعده در این کشور باشند.
 
در پی انتشار این خبر تدابیر شدید امنیتی در اردن به خصوص در نزدیکی هتل ها، مراکز تجاری، سازمان های حکومتی و امنیتی اتخاذ شده است.
 
به نظر می رسد پیامدهای بحران سوریه در اردن تنها به حضور آوارگان سوری و فشارهای اقتصادی محدود نشده و با توجه به حضور گسترده تروریست های سوری در طول نوار مرزی سوریه و اردن مسأله امنیتی به یکی از مهم ترین چالش های پیش روی امان تبدیل شده است.

کلید واژه ها: اردن نیروهای امنیتی


نظر شما :