عطاری به تهران رسید

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۳:۲۳ کد : ۱۹۱۵۴۷۰ سرخط اخبار

ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید مجتبی عطاردی استاد دربند دانشگاه صنعتی شریف در امریکا، صبح امروز به کشور بازگشت.

وی در آذرماه سال 90 برای شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر کرد و توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت و توسط دادگاه آمریکایی 16 ماه حبس خانگی شد.

به گفته محمد مهدی نژاد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، عطاردی علاوه بر فعالیت در حوزه تولید علمی، در حوزه کاربرد نیز فعالیت داشته است و توانسته علم خود را در حوزه کاربرد بکار گیرد.

وی در مراسم استقبال از عطاردی گفت: استکبار در برخورد با عطاردی قصد ایجاد رعب و هراس در جامعه علمی را داشت که جامعه علمی باید با اجازه ما عمل کند، اما در داخل کشور نتیجه معکوس گرفتند.

* آزادی عطاردی حکایت از واهی بودن اتهامات دارد

معاون پژوهشی وزارت علوم تأکید کرد که آزادی عطاردی حکایت از واهی بودن اتهامات وی دارد و دستگیری عطاردی بهانه بوده است. آنها بهانه کردند که در این مدت قصد داشتند پرونده وی را بررسی کنند و باید طی این زمان آن کشور را ترک نمی کرد اما در نهایت حکم برائت داده شد.

* نارحتی جامعه علمی آمریکا از دستگیری عطاردی

عطاردی پس از بازگشت به کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) تخصص خود را طراحی مدارهای مجتمع ماکروالکترونیک اعلام کرد و گفت: حدود 30 سال است که به کشور آمریکا رفت و آمد دارم.

وی که 12 سال تحصیلات تکمیلی خود را در آمریکا گذرانده است، گفت: تخصص من طراحی مدار مجتمع است و کار نکردن برایم مرگ است، اگر 10 بار دیگر هم دستگیرم کنند همین کار را ادامه می دهم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: جامعه علمی آمریکا بسیار از دستگیری بنده ناراحت شده و آن را مایه شرمساری آمریکا می داند.

کلید واژه ها: آمریکا علمی عطاردی جامعه علمی جامعه


نظر شما :