بحرین در آشوب

۲۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۱۲۷۸۶ سرخط اخبار

 هزاران تن از طرفداران گروه های مخالف در بحرین در دومین سالگرد آغاز اعتراضات در این کشور دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات شاهد برخی درگیری ها میان نیروهای پلیس با تظاهرکنندگان در برخی روستاهای نزدیک به منامه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تظاهرکنندگان پرچم های بحرین را در دست داشتند و در 12 شهرک و حومه شهر منامه و جزیره ستره در نزدیکی، پایتخت این کشور شعارهایی علیه نظام سر دادند.

تظاهرکنندگان به دعوت مخالفان و در راس آن جمعیت الوفاق پاسخ مثبت داده و دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات شاهد درگیری هایی بین نیروهای پلیس و معترضان خصوصا در شهرک سنابس در نزدیکی میدان لؤلؤة و در جزیره ستره در جنوب شرق منامه بود.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه همزمان با دومین سالگرد آغاز اعتراضات امروز (پنجشنبه) برای برگزاری اعتصاب سراسری و نافرمانی مدنی فراخوان داده است و معترضان قصد دارند امروز در میدان لؤلؤة تجمع کنند.

این در حالی است که عصر چهارشنبه دومین دور از مذاکرات ملی بحرین که از یکشنبه آغاز شده است، برگزار شد و وزیر دادگستری نتایج آن را به پادشاه بحرین ارائه خواهد داد.

مخالفان سلسله پیشنهادات خود را ارائه دادند و گفتند که همچنان اختلافاتی درباره تصویب نتایج مذاکرات وجود دارد و مخالفان خواهان تعیین تیمی برای تدوین قانون اساسی جدید و مشارکت کارشناسان سازمان ملل در مذاکرات توافق ملی هستند.

کلید واژه ها: بحرین تظاهرات


نظر شما :