خوش خبری ملک عبدالله دوم برای اردنی ها

اصلاحات جدید در راه است؟

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۱۱۷۲۷ سرخط اخبار

ملک عبدالله دوم اعلام کرد: اصلاحات بنیادین اوضاع سیاسی کشور را تغییر خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سایت اینترنتی خود با اعلام آمادگی برای محدود کردن اختیارات سیاسی خود گفت که در نظر دارد انتخاب نخست وزیر و هیئت وزیران را به پارلمان این کشور واگذار کند و خودش دیگر در این زمینه مسوولیتی نداشته باشد.

بر مبنای طرح های بنیادین اصلاحی، ملک عبدالله دوم در آینده قوی ترین فراکسیون را در پارلمان این کشور هیئت وزیران و نخست وزیر تعیین خواهد کرد.

پادشاه اردن به این ترتیب یکی از خواست های مهم مخالفان را در این کشور برآورده می کند.

تاکنون "بهار عربی" تاثیر چندانی در اردن بر جای نگذاشته بود، اما به تدریج و با افزایش قیمت کالاها در این کشور و اتهام فساد اداری به خانواده سلطنتی، مخالفت های سیاسی در این کشور افزایش یافته است.

ملک عبدالله دوم همچنین نگران تاثیرات جنگ داخلی طولانی مدت سوریه بر کشورش است که می تواند ثبات این کشور را به خطر اندازد. تاکنون ده ها هزار شهروند سوریه به خاطر گریز از جنگ داخلی در کشورشان به اردن پناهنده شده اند.

مبارزات انتخابات پارلمانی مدتی است در اردن آغاز شده است. روز چهار شنبه (۴ بهمن) انتخابات پارلمان جدید در اردن برگزار می شود.

در این انتخابات حدود ۱۵۰۰ تن برای احراز ۱۵۰ پست نمایندگی پارلمان کاندید شده اند.

حزب جبهه کار اسلامی اردن، که شاخه ای از اخوان المسلمین است، به خاطر مخالفت با قوانین انتخابات، حاضر به شرکت در آن نیست و مشارکت در آن را تحریم کرده است.
 

کلید واژه ها: اردن عبدالله عبدالله دوم پارلمان


نظر شما :