ادعای سخنگوی کاخ سفید درباره تاثیر تحریم‌ها بر ایران

۲۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۹۱۱۶۸۴ سرخط اخبار

 کاخ سفید ادعا کرد که جدیدترین هشدارهای رییس جمهور ایران درباره وضعیت اقتصادی این کشور نشان دهنده "تاثیر عمیق" تحریم ها علیه تهران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاخ سفید روز پنج شنبه با اشاره به اظهارات محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران در مجلس گفت که هشدار وی درباره وضعیت اقتصادی ایران نشان می دهد که تحریم ها علیه ایران تاثیر داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه گفت که اظهارات احمدی نژاد نشان می دهد که "تلاش های چند ملیتی، جامع و بین المللی برای اعمال تحریم علیه ایران موثر بوده و تاثیر عمیقی روی اقتصاد ایران داشته است."

کارنی مدعی شد ایران تاوان سنگینی برای خودداری از عمل به وظایفش تحت قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل می پردازد و این امر هم چنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که "مسیر متفاوتی" پیش روی ایران قرار دارد، به شرطی که تهران به طور جدی به اظهاراتش درباره باز گذاشتن برنامه های هسته یی اش درباره بازرسی های بین المللی متعهد باشد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود به بخش هایی از اظهارات روز چهارشنبه رییس جمهور ایران درباره اقتصاد ایران و تغییر رویکرد فعلی برای اجتناب از تحریم های غرب اشاره کرد و به نقل از وی نوشت که یکی از راه حل ها تصمیم گیری نهایی درباره قطع وابستگی دولت ایران به درآمدهای نفتی است.

مقامات ایران همواره اعلام کرده اند تحریم های یک جانبه علیه کشورمان را به رسمیت نمی شناسند و در مقابل آن ایستادگی می کنند و به برنامه هسته یی در چاچوب مقررات آژانس ادامه می دهند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :