امریکا سلاح‌های تهاجمی پیشرفته به رژیم اسرائیل می‌دهد

آماده شدن تلاویو برای سناریوهای جنگی

۱۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۰۸۴۸۴ اخبار اصلی خاورمیانه
دولت امریکا قصد دارد در راستای حمایت از امنیت رژیم اشغالگر ناوهای بدون هواپیمابر هجومی اسرائیلی موسوم با روبوت را از این رژیم خریداری کرده و بر روی آنها رادارهای حساس نظامی نصب کند.
آماده شدن تلاویو برای سناریوهای جنگی

دیپلماسی ایرانی: روزنامه عبری یدیعوت احرونوت روز یکشنبه گزارش داد که ایالات متحده امریکا به تازگی سلاح های تازه ای را در اختیار این رژیم قرار داده است که عموما برای عملیات هجومی نظامی کاربرد دارند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، در همین راستا امریکا به تازگی ناو جنگی ای را موسوم به "پروتکتر" از شرکت اسرائیلی تولید کننده ادوات نظامی موسوم به رافائل خریداری کرده و قصد دارد بعد از تجهیز این ناو به سلاح های تهاجمی مجددا آن را به اسرائیل بفروشد. شرکت اسرائیلی رافائل کار تولید ناوهای جنگی را بر عهده دارد و بسیاری از سلاح های تهاجمی اسرائیل را تهیه، تجهیز و بازسازی کرده است. اسرائیل در حال حاضر در رده چهارم بیشترین فروشنده سلاح در جهان قرار دارد.  

این روزنامه به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی در تلاویو همچنین گزارش می دهد که فکر خرید و بازسازی ناوهای اسرائیلی از سوی امریکا با هدف آماده سازی این رژیم برای سناریوی انجام حمله نظامی به ایران صورت گرفته است، به خصوص برای زمانی که ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد یا این که بخواهد عملیات انتحاری همانند کاری که نیروهای کامیکاز ژاپنی در جنگ جهانی دوم انجام دادند، انجام دهد. نیروهای ویژه ژاپنی در جنگ جهانی دوم با جنگنده های خود به بندر پرل هاربر حملات انتحاری انجام می دادند که این حرکت در آن زمان باعث وحشت شدید امریکایی ها شده بود. امریکایی ها تنها به کمک ناوهای خود توانسته بودند که آن حملات مهار را مهار کنند.

دولت امریکا قصد دارد در راستای حمایت از امنیت رژیم اشغالگر ناوهای بدون هواپیمابر هجومی اسرائیلی موسوم با روبوت را از این رژیم خریداری کرده و بر روی آنها رادارهای حساس نظامی نصب کند. منابع امنیتی گفته اند که ارتش اسرائیل این ناوها را به موشک های دوربرد اسپایک، ضدهوایی و دیگر سلاح های دریایی مجهز کرده است.  

به گفته روزنامه یدیعوت احرونوت امریکایی ها همچنین آزمایش های تازه ای را بر روی این کشتی در سواحل مریلند در امریکا انجام داده اند و با شلیک موشک هایی از سوی این کشتی به سوی اهداف تعیین شده، دقت هدف گیری این موشک ها را مورد آزمایش قرار داده اند.

برای این کشتی همچنین انبارهای لازم برای حفاظت از جان جنگجویان برای انبار مواد غذایی مورد نیاز تعبیه شده که امکانات آن فراتر از کشتی های عادی است.

مارک موزیس، مسئول بازسازی، تجهیز و نوسازی توانایی های ناوهای اسرائیلی در این باره به مجله امریکایی فایدید، مجله تخصصی در امور نظامی و تسلیحاتی، گفت: «این کار حرکت بزرگی در مسلح ساختن و تجهیز کشتی ها و ناوهای اسرائیلی محسوب می شود. ما به این ترتیب هم به صنعت اسلحه سازی اسرائیل با انتقال تکنولوژی های جدید تسلحیاتی به آن کمک می کنیم هم این که بدین ترتیب به اقتصاد اسرائیل کمک کرده ایم.»

وی درباره امکانات راداری این ناو گفت: «این ناو توانایی دارد تا قایق های هجومی را ردیابی کرده و بلافاصله تحت تعقیب قرار دهد. این امکاناتی است که هنوز ناوهای امریکایی از آن برخوردار نشده اند.»

موزیس در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل اصرار دارد چنین توانایی بالای نظامی در اختیار داشته باشد، گفت: «این فقط اسرائیل نیست که می خواهد به این توانایی دست یابد، بلکه امریکا نیز مایل است که حتما این تکنولوژی را در اختیار اسرائیل قرار دهد. چرا که منطقه در وضعیت بی ثباتی شدیدی به سر می برد و برخورداری از ناوهای تا این درجه مجهز و پیشرفته می تواند به امنیت اسرائیل که همواره مورد تهدید بوده، کمک کند. تامین امنیت اسرائیل می تواند باعث حفظ و تقویت ضریب امنیتی منافع امریکا در منطقه نیز بشود.»

وی در ادامه افزود: «منطقه در یک سناریوی بزرگ به سر می برد و هر آن احتمال دارد که سناریوی جنگ احتمالی با ایران نیز آغاز شود. از این رو بهتر است که اسرائیل به این تجهیزات مجهز باشد تا در جنگ احتمالی بتواند اهداف خود را پیش ببرد.»   

این روزنامه عبری همچنین ارزش این قرارداد را چند صد میلیون دلار دانست و نوشت که چون این هزینه خارج از بودجه اسرائیل است، در حال حاضر دولت اسرائیل توانایی تامین این هزینه را ندارد، برای همین امریکایی ها به اسرائیلی ها گفته اند که موشک های اسپایک اسرائیلی را از آنها خریداری کرده و به جای آن موشک هایی از طراز جیبلین و هالفایر که ساخت ایالات متحده است، نصب می کنند.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: اسرائیل امریکا ايران و اسرائيل ايران و امريكا


نظر شما :