ایهود باراک با حمله به ایران مخالف است

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۴ کد : ۱۹۰۶۵۱۱ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در گزارشی ادعا کرده است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم اسرائیل دیگر موافقتی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در خصوص حمله به ایران ندارد.

به گزارش فارس، «امیر اورن»، گزارش گر هاآرتص این هفته گزارش داد که ایهود باراک با حمله بر ضد ایران در آستانه انتخابات آمریکا مخالف است و ممکن است به حزبی بپیوندد که توسط «زیپی لیونی» هدایت شده و در دولت وی وزیر جنگ شود.

بنابراین گزارش، یک منبع مهم آمریکایی این هفته به یک سیاست مدار اسرائیلی گفته است که آمریکایی ها اکنون دیگر باراک را به عنوان شخصی نگاه می کنند که از تنش ها می کاهد و نه کسی که خود آتش به پا می کند. کسانی هم که با باراک این هفته دیدار کرده اند، تقریبا همین نظر را داشته اند. یکی از این افراد می گوید باراک اکنون با همان مهارتی که زمانی از حمله به ایران دفاع می کرد، با آن مخالفت می کند.

هاآرتص به نقل از شخصی به نام «یورام کانیوک» نوشته است: «هیچ حمله ای در کار نخواهد بود. باراک با آن مخالف است. من مطمئنم که او دیگر این کار را در نظر ندارد. او باور دارد که آمریکایی ها و خودش دیگر بیش از این نمی خواهند به روابطشان آسیب وارد شود.»

وی همچنین تصریح می کند که باراک و نتانیاهو دیگر موضعی مشترک در خصوص حمله به ایران ندارند و باراک در حال مذاکره با آمریکایی هاست تا جلوی وقوع جنگ را بگیرد... در آینده نزدیک، هیچ جنگی درنخواهد گرفت.

بنابراین گزارش، یک منبع نزدیک به ایهود باراک می گوید که وی نظر خود را در خصوص حمله به ایران تغییر نداده است اما بر این باور است که نباید روابط اسرائیل با آمریکا به نقطه شکست برسد. واقعیات عوض شده اند و آنچه سه هفته پیش درست بود، اکنون دیگر درست نیست!

این منبع خبری مدعی شده است که اختلافی بین نتانیاهو و باراک وجود ندارد و مواضع مستقل باراک در مسائل مختلف نسبت به نتانیاهو امر جدیدی نیست. از زمان تشکیل کابینه فعلی اسرائیل، باراک از لزوم مذاکره با فلسطینیان سخن گفته است و وی بود که خواستار ورود حزب کادیما به دولت به این دلیلی شد که روند صلح [سازش] پیشرفتی ندارد.

بسیاری از تحلیلگران از بدو امر تهدیدات رژیم صهیونیستی بر ضد ایران را بلوف می خواندند اما ظاهرا بلوف های مزبور اکنون به اختلاف در کابینه اسرائیل منجر شده و نتانیاهو ممکن است مجبور باشد از این پس بلوف هایش را به تنهایی تکرار کند.

کلید واژه ها: باراک نتانیاهو اسرائیل


نظر شما :