امریکا به بحرین هشدار داد

۳۰ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۵ کد : ۱۹۰۴۴۲۷ سرخط اخبار

مقامات آمریکایی در دیدار با وزیر کشور بحرین درباره تداوم و تشدید تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در این کشور به آل خلیفه هشدار دادند.

به گزارش فارس، روزنامه بحرینی "اخبار الخلیج" نوشت شیخ "راشد بن عبدالله آل خلیفه"، وزیر کشور بحرین که در راس هیئتی به آمریکا سفر کرده است طی دو روز گذشته گفت‌وگوهای مهمی را با مقامات این کشور داشت.

وزیر کشور بحرین با مقامات آمریکایی، اعضای مجلس سنا و نمایندگان از جمله ژنرال دیوید پترائوس رئیس سازمان جاسوسی آمریکا "رابرت میلر"، رئیس دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و "مایکل موسنر"، معاون وزیر خارجه و اعضای کمیته امنیت ملی آمریکا دیدار کرد.

اخبار الخلیج نوشت: شیخ راشد در این دیدارها بر روش دموکراتیک دولت بحرین در تعامل با تحولات این کشور تاکید کرد و گفت حوادث بحرین صرفا موضوعی داخلی نیست بلکه طرفی خارجی اوضاع را متشنج می کند و به خشونت و تخریب سوق می دهد.

این در حالی است که همین امروز وزارت کشور بحرین برگزاری تظاهرات مردمی امروز جمعه در این کشور را ممنوع کرد و همزمان نیروهای امنیتی به طور گسترده در خیابان های محل برگزاری تظاهرات مستقر شدند.

وزیر کشور بحرین ادامه داد صلح و امنیت مردم بحرین با خشونت و اقدامات تروریستی محقق نمی شود بلکه از طریق احترام به قانون نزدیکی و وفاداری به دولت وتحقق عدالت ممکن است.

این در حالی است که همین دولت بحرین در جریان بیش از یک سال ادامه اعتراضات و تظاهرات مردمی همواره با توسل به خشونت با معترضین رفتار کرده و جوامع حقوق بشری همواره رژیم آل خلیفه را به دلیل بازداشت ها و شکنجه های تظاهرات کنندگان مورد انتقاد و سرزنش قرار می دهند.

وزیر کشور بحرین ادعا کرد تحقیقات درباره قضیه کشف و ضبط 5 تن مواد منفجره رابطه بین متهمان در این قضیه با طرف های خارجی را نشان می دهد و خشونت با ویژگی های جامعه بحرینی مطابقت ندارد.

بر اساس گزارش اخبار الخلیج مقامات آمریکایی نیز بر اهمیت کشور بحرین به عنوان دوست و متحد قدرتمند آمریکا تاکید کردند و گفتند که با طرف بحرینی درباره بزرگنمایی رسانه ها و برخی طرف ها درباره حوادث بحرین اتفاق نظر دارند.

مسئولان آمریکایی بر آمادگی خود برای همکاری با بحرین در زمینه های آنچه آموزش راه مبارزه با تروریسم و جرایم اینترنتی اعلام کردند.

مقامات آمریکایی به بحرین هشدار دادند ادامه اعتراضات و باقی ماندن در شرایط کنونی بحرین را موجب سوء استفاده تندروها خواند.

طرف آمریکایی تاکید کرد بحرین از طریق ایجاد اصلاحات پادشاه به سطح بالا و ممتازی رسیده است.




نظر شما :