روسیه:امیدواریم ایران برای اس 300 شکایت نکند

۳۰ تیر ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۴ کد : ۱۹۰۴۴۲۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که دولت ایران از شکایت خود علیه طرف روسی به مراجع بین المللی در مورد عدم تحویل موشک‌های «اس-300» صرف‌نظر کرده و این مسئله بصورت دوجانبه حل و فصل گردد.

به گزارش فارس به نقل از  روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز، جمعه اعلام کرد که طرف روسی حق ایران برای شکایت به مراجع بین المللی در خصوص عدم تحویل موشک‌های «اس-300» را رد نمی‌کند، ولی معتقد است که وضعیت روابط دوجانبه بین مسکو و تهران به گونه‌ای است که می‌توان مشکلات را بدون شکایت حل و فصل کرد.

لوکاشوویچ گفت: مسلما این حق هر کشوری است که درخواست‌های منطقی خود را به مراجع قضایی بین المللی ارجاع دهد. ولی ما همواره بر این عقیده بوده و هستیم که این روش مناسبی برای حل و فصل مسائل نیست.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد انگیزه طرف روسی برای خودداری از اجرای تعهدات مربوط به قرارداد فروش سامانه‌های موشکی «اس-300» به ایران صرفا بر اساس درخواست مطرح شده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما امیدواریم که عقل سلیم در این خصوص حاکم باشد و ما بتوانیم بصورت دوجانبه این مشکل بوجود آمده را از دستور کار روابط خویش برطرف کنیم.

لازم به ذکر است، پیش از این اعلام شده بود که روسیه از ایران خواهد خواست تا از شکایت خود در مورد عدم تحویل موشک‌های «اس-300» به این کشور صرف‌نظر کند.

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایرانی «سازمان صنایع هوا-فضا» به دادگاه مرجعیت ژنو شکایت کرده و خواهان 4 میلیارد دلار خسارت از شرکت «راس آبارون اکسپورت» بابت عدم تحویل تسلیحات فوق خریداری شده از سوی طرف روسی شده است.




نظر شما :