شنا، پیاده روی و اسکواش ورزش روزانه مبارک

حال محکوم به حبس ابد خوب خوب است

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۰۲۲۳۸ ترجمه برگزیده
سوزان همسر مبارک همیشه غذای مخصوص برای او تهیه می‌کند و دائما لباس‌های ورزشی جدید برایش می‌خرد. سوزان می گوید که مبارک غذای بیمارستان را دوست ندارد.
حال محکوم به حبس ابد خوب خوب است
دیپلماسی ایرانی: در حالی که حکم حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر روز شنبه 2 ژوئن صادر شد، منابع خبری مصری خبر از وضعیت خوب محل اقامت وی می‌دهند و می‌گویند که وی آزادانه با نزدیکانش دیدار می‌کند و در باغ بیمارستان مجل سکونتش قدم می‌زند و ورزش‌های روزانه خود را به راحتی انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدل‌ایست آنلاین، رئیس جمهوری مخلوع مصر در حالی وارد دادگاه می‌شود که بر روی تخت بیمارستانی دراز کشیده و به وضعیت نابه‌سامان جسمی‌اش تمارض می‌کند. این در حالی است که روزنامه‌های مصری گزارش داده‌اند که وی در بیمارستانی مجهز و راحت به سر می‌برد، به آسانی با نزدیکانش دیدار می‌کند، به راحتی در باغ بیمارستان قدم می‌زند و تمرین‌های ورزشی‌اش را انجام می‌دهد.  

روزنامه الوطن به نقل از یکی از کسانی که در این بیمارستان کار می‌کند ولی به دلیل حساسیت موضوع نخواسته است که نامش فاش شود در این باره نوشت که مبارک همانند گذشته آزادانه به استخر می‌رود و شنا می‌کند و همه نیازهای پزشکی و خانوادگی‌اش بر آورده می‌شود.

این فرد همچنین گفت: «وضعیت جسمانی مبارک بسیار خوب است. احتمالا رئیس جمهوری سابق تا بعد از زمان صدور حکمش در همین‌جا خواهد ماند. این‌جا بهترین مکان برای مبارک است، هواپیمای اختصاصی دارد، فرودگاه برای فرود هلیکوپتر در اختیار دارد و می‌تواند هر گاه که خواست در امنیت کامل به هر جا که بخواهد منتقل شود.»

بنا به این گزارش اتاقی که مبارک در آن به سر می‌برد، اتاق مجلل و بزرگی است که در کنار آن اتاق بزرگ و مجهزی برای میهمانانش تدارک دیده شده، همچنین کنار سالن استخری که مبارک از آن استفاده می‌کند، سالن ورزشی بزرگی قرار دارد که مدرن‌ترین تجهیزات ورزشی در آن‌جا مستقر شده و مبارک آزادانه از آن استفاده می‌کند. رشته ورزشی مورد علاقه مبارک اسکواش و گلف است که علاقه‌ای ویژه‌ای به آنها دارد.

حسنی مبارک که 84 سال سن دارد روز شنبه دوم ژوئن به دلیل سرکوب وحشیانه انقلاب فوریه 2011 که باعث کشته شدن دست کم 850 نفر شد ولی در نهایت به سقوط وی انجامید، به همراه وزیر کشورش حبیب العادلی به حبس ابد محکوم شد در حالی که جمال و علاء هر دو از اتهامات وارد تبرئه شدند.

بنا به این گزارش مبارک همچنین در روزهای گذشته در همین مکان با رهبران کویت، عمان و امارات متحده عربی دیدار کرده است. او همچنین به طور مرتب با فرماندهان ارشد نظامی شورای انتقالی دیدار می‌کند.

الوطن همچنین می‌نویسد، وضعیت جسمانی مبارک را یک تیم پزشکی دائما زیر نظر دارد و یک روان‌پزشک نیز همیشه همراه او است.

این در حالی است که منتقدان مبارک و دادگاه او خواستار انتقال دیکتاتور مخلوع مصر به زندان طره، جایی که علاء و جمال دو پسرش نیز در آن‌جا زندانی‌ هستند، شده‌اند اما مسئولان وزارت کشور با این کار مخالفند چرا که می‌گویند در زندان طره از لحاظ پزشکی آمادگی نگهداری از مبارک را ندارد.

این منبع مطلع در این باره گفت: «مبارک در این جا زندانی نیست ولی دوران محکومیتش را احتمالا در همین جا خواهد گذراند. تا کنون هیچ امکاناتی برای انتقال او از این مکان در نظر گرفته نشده است.»

مبارک از اوت 2011 که دادگاه محاکمه‌اش را آغاز کرده تا کنون، از شرم الشیخ به مرکز پزشکی جهانی که یک مرکز درمانی عظیم در اطراف قاهره است، منتقل شده و دوران اقامتش را در آن‌جا می‌گذراند.

به گفته این منبع، سوزان همسر مبارک تلاش بسیاری می‌کند که وضعیت روانی همسرش مناسب باشد به گونه‌ای که همیشه به هنگام صرف غذا کنار او حاضر می‌شود، غذای مخصوص برای او تهیه می‌کند و دائما لباس‌های ورزشی جدید برایش می‌خرد. سوزان گفته است که «مبارک غذای بیمارستان را دوست ندارد.»

همچنین مبارک از سوی تیم حفاظتی‌اش به شدت محافظت می‌شود و هر موقع که بخواهد می‌تواند نوه‌هایش را ببیند.

همسر مبارک و پزشکان او تلاش می‌کنند که وی را از اخبار انتقادی از دوران حکومتش دور کنند، اجازه نمی‌دهند که تلویزیون ببیند یا روزنامه بخواند چرا که می‌ترسند از لحاظ روانی تحت فشار قرار بگیرد.  

 

نظر شما :