افتتاح یکی از بزرگترین زنجیره تولید پی‌وی‌سی جهان در ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۹۰۱۵۴۶ سرخط اخبار

فردا صبح مجتمع پتروشیمی اروند که به عنوان یکی از بزرگترین زنجیره تولید پی.وی.سی جهان شناخته شده است توسط وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ماهشهر به بهره برداری رسمی می رسد.

به گزارش فارس، این گزارش حاکی است در ابتدا پیمانکار مهندسی و صاحب لیسانس این مجتمع پتروشیمی شرکت اوده آلمان بود اما سال گذشته این شرکت آلمانی به بهانه تعطیلات سال 2010 میلادی سایت پتروشیمی اروند را ترک کرد و دیگر حاضر به بازگشت به این پروژه نشد بنابراین در غیاب این شرکت آلمانی مراحل راه اندازی واحدهای مختلف پتروشیمی اروند با مشارکت متخصصان داخلی انجام شد.

 برخی از شرکت های خارجی بر خلاف تعهدات قراردادی حاضر به فروش تجهیزات و اقلام یدکی و اصلی این واحد پتروشیمیایی نیز نشدند.

براساس این گزارش ظرفیت تولید سالانه مجتمع پتروشیمی اروند 2 میلیون و 834 هزار تن انواع محصولات پتروشیمیایی است که برای ساخت و راه اندازی این مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

این گزارش حاکی است برای احداث این واحد پتروشیمی بش از 50 میلیون نفر ساعت کار برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پتروشیمی اروندزمان صرف شده است  که با راه اندازی این مجتمع حدود یکهزار و 600 نفر اشتغال مستقیم و بیش از 20 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم به وجود خواهد آمد



نظر شما :