پایان نشست وین

نمایندگان ایران و آژانس دوشنبه آینده ملاقات می کنند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۰۱۳۵۷ اخبار اصلی
هرمان نکائرتس ، رئیس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ،پس از خاتمه نشست وین با نمایندگان ایران اظهار داشت در این مذاکرات تبادل دیدگاه ها انجام شده و دو طرف دو شنبه آینده، دو روز پیش از نشست بغداد با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

دیپلماسی ایرانی: هرمان نکائرتس ، رئیس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ،پس از خاتمه نشست وین با نمایندگان ایران اظهار داشت در این مذاکرات تبادل دیدگاه ها انجام شده و دو طرف دو شنبه آینده، دو روز پیش از نشست بغداد با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

وی در بیانیه ای مشترک با علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس اعلام کرد در جریان نشست دو روزه وین گزینه های متعددی برای پیشبرد روند شفاف سازی آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح شد. از سوی دیگر سلطانیه نیز مذاکرات را ثمربخش توصیف کرده و به پیشرفت در زمینه آمادگی برای مذاکره در خصوص چارچوب مدالیته ای برای حل مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس اشاره کرد.

این در حالی است  که به گزارش خبرگزاری فرانسه هیچ یک از طرف ها به جزئیات این مذاکرات شامل درخواست کلیدی آژانس مبنی بر دسترسی به سایت نظامی پارچین اشاره نکردند. هرچند که نکائرتس روز دوشنبه اعلام کرده بود مقامات ایرانی را برای دسترسی به پارچین ، اطلاعات و مدارک و دانشمندان هسته ای تحت فشار قرار می دهد.
تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی /10



نظر شما :