وزرای دارایی و تجارت پاکستان به تهران می‌آیند

۲۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۸۹۹۱۲۳ سرخط اخبار

سفر 2 تن از وزرای پاکستانی به تهران برای توسعه روابط ، عزیمت رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به سریلانکا و کشته شدن 50 ستیزه‌جوی افراطی در عملیات ارتش پاکستان از جمله خبرهای کوتاه امروز پاکستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "سید نوید قمر" وزیر آب و برق پاکستان ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط اسلام‌آباد- تهران در زمینه‌های مختلف، بر گسترش روابط تجاری میان 2 کشور برپایه مبادله کالا به کالا تأکید کرد.

نوید قمر که سرپرستی اجلاس کابینه را به عهده داشت خطاب به اعضای کابینه افزود: بهترین راه برای گسترش روابط با ایران صادرات گندم به این کشور و دریافت آهن و انواع کود از ایران است.

وزیر آب و برق گفت: به زودی وزیر دارایی و وزیر تجارت پاکستان برای مذاکره با مقامات ایرانی در زمینه گسترش مبادله کالا به کالا بین 2 کشور وارد تهران خواهند شد.

شبکه خبری آج نیوز نیز در گزارشی اعلام کرد: مقامات پاکستانی هفته آینده وارد تهران خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید: "یاسین انور" مدیر بانک مرکزی،‌ دکتر "عاصم حسین" وزیر نفت و "سید نوید قمر" وزیر آب و برق از مهمترین شرکت کنندگان در اجلاس کابینه بودند که بر گسترش روابط با ایران تأکید کردند.

 

* رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان برای سفر 4 روزه به سریلانکا رفت

ژنرال "خالد شمیم وائین" رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان برای سفر 4 روزه عازم سریلانکا شد.

وی قرار است در این سفر با "مهندرا راجا پاکسی" معاون وزیر دفاع این کشور و فرماندهان هر 3 نیروی مسلح سریلانکا دیدار و تبادل نظر کند.

هدف از این سفر گسترش روابط پاکستان و سریلانکا در تمام زمینه‌ها به وی‍ژه زمینه دفاعی و نظامی عنوان شده است.

 

* عملیات ارتش در مناطق قبایلی باعث کشته شدن 50 ستیزه جو شد

بر اثر عملیات ارتش در منطقه "باره" از توابع خیبر ایجنسی واقع در مناطق قبایلی پاکستان 25 ستیزه‌جو کشته شدند این در حالی است که 4 سرباز ارتش نیز در این عملیات جان خود را از دست دادند.

گزارش‌های رسمی ارتش نشان می‌دهد که عملیات‌های ارتش در مناطق قبایلی پاکستان که از 5 روز پیش آغاز شده سبب کشته شدن 50 ستیزه‌جو شده است.

این گزارش‌ها می‌افزاید: در عملیات روز های گذشته ارتش تا امروز 4 سرباز ارتش کشته و بیش از 12 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

عملیات ارتش علیه ستیزه‌جویان و طالبان همچنان ادامه دارد.



نظر شما :