یک پیروزی دیگر برای میت رامنی

۲۹ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۸۹۹۱۱۵ سرخط اخبار
 فارس: در ادامه رقابت‌های درون حزبی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، "میت رامنی" توانست در انتخابات "پوئرتو ریکو" بر "ریک سنتروم" رقیب اصلی خود غلبه کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "میت رامنی" که پیشتاز نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است توانست تمامی ۲۰ رأی پوئرتو ریکو را از آن خود کند زیرا در انتخابات درون حزبی این منطقه بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کرد و حدود ۱۵۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.
وی در این انتخابات توانست "ریک سنتروم" رقیب اصلی خود را شکست دهد و این پیروزی به تقویت و مستحکم‌ تر شدن جایگاه وی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.
بر اساس این گزارش،‌ با این پیروزی،‌ رامنی هم‌اکنون ۵۲۱ آرا دارد و این در حالی است که سنتروم ۲۵۳ رأی، "نیوت گینگریچ" ۱۳۶ رأی و "ران پائول" تنها ۵۰ رأی دارند.
آسوشیتدپرس ادامه داد که در حالیکه سنتروم و رامنی مبارزات انتخاباتی خود در این منطقه جزیره‌ای را هفته گذشته آغاز کردند، فردا، سه‌شنبه، مبارزات انتخاباتی خود را در "ایلینویز" که ۶۹ رأی دارد آغاز کرده و در پایان هفته جاری نیز قرار است رقابت‌های انتخاباتی خود را در "لوئیزانا" که ۱۸ رأی دارد، ادامه دهند.
هدف یک معادله جبری است که به یکی از دو سناریویی که گفته می‌شود ختم می‌شود، سناریوی اول این است که رامنی این رقابت‌ها را با اکثریت یکهزار و ۱۴۴ رأی که برای پیروزی وی در انتخابات درون حزبی و ورود به رقابت اصلی با اوباما نیاز دارد، جمع‌بندی می‌کند و یا اینکه سنتروم با کمک آراء گینگریچ و عقب‌نشینی وی به نفع سنتروم آراء کافی به دست می‌آورد و از پیشرو این انتخابات درون حزبی گوی سبقت می‌‌گیرد.
 

نظر شما :