آوازخوانی چاوز در کنسرت خیریه

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۸۹۸۱۰۰ سرخط اخبار
ئیس‌جمهور ونزوئلا برای شرکت در کنسرت خیریه به منظور جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان هائیتی که "شان پن" بازیگر آمریکایی آن را سازماندهی می‌کند، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام آمادگی کرد به درخواست "شان پن"، بازیگر هالیوودی، در کنسرتی خیریه در آمریکا شرکت کرده و آواز بخواند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با اعلام این مطلب افزود: هدف این کنسرت که شان پن قصد دارد آن را سازماندهی کند، جمع‌آوری کمک برای بازسازی هائیتی پس از زلزله ویرانگر سال 2010 در این کشور است.

شان پن، بازیگر و کارگردان 51 ساله آمریکایی، در چهارچوب سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین برای جمع‌آوری کمک به مردم هائیتی، از ونزوئلا نیز دیدن و با رئیس‌جمهور این کشور ملاقات کرد.

چاوز نیز در این رابطه، برگزاری یک برنامه تلفنی در کانال تلویزیونی بین‌المللی "تله سور" را که برای همه کشورهای آمریکای لاتین قابل دسترس است، پیشنهاد داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین اظهار داشت: بسیار خوب خواهد بود اگر کشورهای ثروتمند و با نفوذ، بودجه قابل توجهی را برای کمک به هائیتی اختصاص دهند.

در ژانویه سال 2010 در هائیتی زلزله‌ای به قدرت 7 ریشتر رخ داد که در نتیجه آن بیش از 316 هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود 300 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در پی این زلزله ده‌ها هزار خانه ویران و بیش از یک و نیم میلیون نفر بی‌خانمان شدند.

میزان خسارات مالی وارده به هائیتی پس از زلزله بالغ بر 7.9 میلیارد دلار برآورد شده است. با وجود اعلام ارائه کمک‌های گسترده بین‌المللی پس از زلزله در هائیتی، دولت این کشور از دریافت بخش اندکی از این کمک‌ها خبر می‌دهد و اوضاع در این کشور نیز موید این ادعا است.

نظر شما :