مانع جدید شورای همکاری خلیج فارس برای سوریه

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۸۹۸۰۹۲ سرخط اخبار
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس عدم حضور بشار اسد در نشست آینده سران اتحادیه عرب در بغداد و رای گیری برای سلب مشروعیت از نظام حاکم سوریه را شرط حضور در این نشست اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری النخیل عراق، عدنان السراج، از مسئولان بلند پایه ائتلاف "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات روز جمعه در دیدار با المالکی در بغداد نامه‌ای از طرف کشورهای عرب حوزه خلیج فارس (شورای همکاری خلیج فارس) تحویل وی داد که براساس آن عدم حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در نشست آینده اتحادیه عرب، سلب مشروعیت از دولت سوریه و همراهی با اتحادیه عرب در محکومیت آنچه خشونت‌ها علیه تظاهرکنندگان در سوریه خوانده شده، شرط‌هایی است که این کشورها برای حضور در این نشست تعیین کرده‌اند.

السراج اعلام کرد که بغداد شرایط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را پذیرفته اما همزمان نسبت به آشوب در سوریه پس از سقوط نظام اسد و انتقال این آشوب‌ها به عراق هشدار داده است.

این مسئول بلندپایه ائتلاف دولت قانون همچنین اعلام کرد که دولت عراق بر همراهی با همه تصمیم‌هایی که رهبران عرب در نشست سران در بغداد اتخاذ می‌کنند، تاکید کرده است.

براساس بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری عراق منتشر کرد المالکی در دیدار با آل نهیان بر گسترش روابط میان عراق و امارات در همه زمینه‌ها تاکید کرد و دو طرف آخرین تحولات جهان عرب را بررسی کردند.

براساس این بیانیه وزیر امور خارجه امارات نیز بر اهمیت افزایش هماهنگی و همکاری مشترک میان دو کشور در راستای منافع ملت‌های عراق و امارات تاکید کرد و از المالکی برای سفر به امارات دعوت کرد.



نظر شما :