اسپانیا در دست زنان

۲۴ فروردین ۱۳۸۷ | ۲۰:۳۴ کد : ۱۷۵۰ اخبار اصلی
برای اولین بار در تاریخ اسپانیا یک زن به عنوان وزیر دفاع انتخاب شد
اسپانیا در دست زنان
 
خوزه لوییس رودریگو زاپاترو برای بار دوم به عنوان نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد و روز شنبه 24 کابینه خود را که تعداد زنان حاضر در آن بیشتر از مردان بود اعلام کرد.
 
این اولین بار در تاریخ اسپانیا است که اعضای کابینه را بیشتر زنان تشکیل می دهند.
برخی از اعضای کابینه دولت اسپانیا بدون تغییر باقی مانده است. از جمله میگوئل آنجل، وزیر امور خارجه، پدرو سولبس، وزیر دارایی و آلفرد پرز روبالکابا به عنوان وزیر کشور اسپانیا همچنان در پست های خود باقی مانده اند.
 
اما خانم کارمی شاکون، که پیش از این در وزرات مسکن اسپانیا را برعهده داشت در کابینه جدید به عنوان وزیر دفاع اسپانیا انتخاب شده است. وی که تنها 37 سال سن دارد اولین زنی است که در تاریخ اسپانیا این پست را عهده دار می شود.
 
در کابینه آقای زاپاترو نام 9 زن به چشم می خورد و این درحالی است که تنها 8 نفر از اعضای کابینه را مردان تشکیل می دهند.
 
در چهار سال اول دوره حکومت آقای زاپاترو، دولت وی تغییرات اجتماعی زیادی را در این کشور انجام داد که از جمله می توان به اجازه ازدواج هم جنس گرایان، آسان کردن پروسه طلاق و تلاش برای برابری جنسی در این کشور اشاره کرد.
 
کارمی شاکون
خانم کارمی شاکون در تاریخ 13 مارس 1971 در شهر بارسلونا به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته حقوق دانشگاه بارسلون به اتمام رساند. وی تحصیلات خود در مقطع لیسانس را در شهر تورنتوی کانادا در دانشگاه کینگستون و دانشگاه مونترال به پایان رسانده است. وی به عنوان نمانیده پارلمان در دوره های هفتم و هشتم پارلمان اسپانیا حضور داشت و پیش از این به عنوان وزیر مسکن آقای زاپاترو در کابینه وی بود.

نظر شما :