لاوروف: روسیه مخالف تحریم سوریه است

۳۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۶۴۲۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر در نیویورک تاکید کرد که کشورش مخالف اعمال تحریم‌ها علیه سوریه و تکرار سناریوی لیبی در مورد این کشور است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه حمایت می‌کنند، ولی مخالف اعمال تحریم‌های جدید علیه دمشق هستند.
 
لاوروف روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران روسی در نیویورک یادآور شد: ما نه تنها از قطعنامه در مورد سوریه حمایت می‌کنیم، بلکه خود نیز پیش‌نویسی در این زمینه به شورای امنیت ارائه داده‌ایم.
 
 وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که برخورد مسکو نسبت به اوضاع سوریه در جهت توقف خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی بین دولت و مخالفان است، ولی ما دلیلی برای تکرار سناریوی لیبی در مورد سوریه نمی‌بینیم.
 
 لاوروف با اشاره به اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا تحریمی‌هایی را علیه سوریه در نظر گرفته‌اند، تاکید کرد: ما اعمال تحریم‌ها علیه مقامات دمشق را عادلانه نمی‌دانیم، چرا که تحریم‌های یک‌جانبه کمکی به حل مشکلات در این کشور نخواهد کرد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود که مقامات مسکو از تلاش‌های میانجی‌گرانه اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران سیاسی در سوریه حمایت می‌کند.
 
وی گفت: به عقیده من، چنین برخوردی از خارج که بر اساس تلاش برای کمک به خود طرف‌های سوری برای رفع مشکلات است، نسبت به دخالت از خارج، دارای دورنمای بهتری است.
 
"دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه در اواسط ماه سپتامبر اعلام کرد که این کشور تنها در صورتی از قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه حمایت خواهد کرد که این سند خطاب به هر دو طرف مناقشه باشد و بطور خودکار منجر به اعمال تحریم‌ها علیه دولت سوریه نشود.
 
این در حالی است که آمریکا، انگلیس و فرانسه بر اعمال تحریم‌های شدیدالحن علیه دمشق اصرار دارند و از "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه خواسته‌اند تا از قدرت کناره گیری کند. 


نظر شما :