واکنش سفیر ایران به ترور ربانی

۳۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۶۴۱۰ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل شهادت استاد ربانی را به مردم افغانستان تسلیت گفت، و افزود: امیدوارم مجاهدین افغان راه ربانی را ادامه دهند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ضمن محکوم کردن ترور برهان الدین ربانی این ضایعه را به مردم افغانستان و رهبران جهادی این کشور تسلیت گفت.
وی اظهار امیدواری کرد، که رهبران جهادی افغانستان راه ربانی را ادامه دهند.

دیشب یک عامل انتحاری به عنوان نماینده طالبان در منزل ربانی حضور یافته بود و با جلب اعتماد از این طریق و به واسطه یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان که گفته می‌شود نام وی "واحدیار" است، وارد منزل وی شده بود.

واحدیار وزیر سابق طالبان در امور مهاجرین در تماس تلفنی با برهان‌الدین ربانی به وی اعلام می‌کند که دو تن از رهبران مهم طالبان تمایل دارند تا با شما مذاکره و سپس به روند صلح بپیوندند.
 
واحدیار همراه با یک نفر که مواد منفجره را در عمامه خود جاسازی کرده بود به منزل برهان‌الدین ربانی وارد می‌شود.
این وزیر سابق طالبان به محافظان ربانی می‌گوید که فرد همراه وی را بازرسی بدنی نکنند زیرا به وی هتک حرمت می‌شود و ممکن است از ملاقات با ربانی منصرف شود.
 
به گفته "فضل‌کریم ایماق" عضو پارلمان افغانستان، این عامل انتحاری که همراه واحدیار به منزل ربانی وارد شده بود هنگام مصافحه با ربانی سر خود را به سینه ربانی نزدیک کرده و خود را منفجر می‌کند.



( ۱ )

نظر شما :