مجله هفته/ 11 سپتامبر کار امریکایی‌ها بود

۲۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۶۲۵۵ اخبار اصلی
صحبت های معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت حادثه تروریستی 11 سپتامبر می تواند سرفصل جدیدی در گشودن معمای 11 سپتامبر باشد.
مجله هفته/ 11 سپتامبر کار امریکایی‌ها بود
دیپلماسی ایرانی: قریب 10 سال است که امریکایی ها حادثه 11 سپتامبر یا ادعای فروریزی برج های دوقلو و ادعای دست داشتن القاعده در آن حمله ها را دستمایه هجوم و نفوذ خود به خاورمیانه و کشورهای اسلامی قرار داده و با دستاویز قرار دادن خون های ریخته شده در آن انفجارها بدترین القاب و صفات را روانه مسلمانان کرده اند.

شاید تنها محمود احمدی نژاد بود که در میان روسای جمهور کشورهای جهان این شهامت را داشت تا در نشست سالانه سازمان ملل و در روزهای نزدیک به سالگرد حادثه 11 سپتامبر از توطئه امریکایی ها برای انحراف افکار عمومی جهان پرده بردارد و رخ به رخ با مدعیان حقوق بشر از سوءاستفاده های امریکایی ها و غربی ها از این حادثه و برخی رازهای ناگفته آن سخن بگوید.

حالا بعد از احمدی نژاد، این سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح است که در سالگرد 11 سپتامبر 2001 به پشتیبانی از صحبت های احمدی نژاد برآمده و به غربی ها هشدار داده است که بیش از این کوس رسوایی خود را به صدا درنیاورند چرا که این حادثه کار خود امریکایی ها بوده و اسنادش هم موجود است.

مسعود جزایری در سخنانی که به مناسبت سالگرد حادثه 11 سپتامبر در جمع تعدادی از دانشجویان و اساتید علوم سیاسی کشور ایراد می کرد، گفت: اسناد زیادی وجود دارد که تمامی آنها دست داشتن هیات حاکمه ایالات متحده امریکا و سیستم‌های ابر سرمایه‌داری جهانی در خلق حادثه 11 سپتامبر 2001 را به اثبات می‌رساند و آنچه تاکنون مانع شده تا مردم این کشور سران جنایتکار خود را به پای میز محاکمه بکشانند، نفوذ رسانه‌های صهیونیستی است که مع‌الاسف اجازه نمی‌دهند مردم امریکا با حقایق دردناک و پشت پرده، رژیم حاکم بر ایالات متحده آشنا بشوند. این اسناد بیانگر آن است که هیات حاکمه امریکا در راه رسیدن به جهانی تک قطبی و تثبیت و تسلط قدرت مطلق خود بر جهان نیازمند ایجاد یک شوک بزرگ جهانی بود و حادثه 11 سپتامبر در حقیقت موضوعی بود که امریکا با سوار شدن بر امواج احساسات قصد داشت از طریق آن اهداف اقتدارگرایانه خود را دنبال کند که در راس استراتژی سلطه آمریکا شکل‌دهی خاورمیانه جدید قرار داشت.

به گفته وی، امریکایی‌ها و صهیونیسم جهانی بدین وسیله قصد داشتند با یک جهش بزرگ و با ایجاد تغییرات جغرافیایی و سیاسی و فرهنگی حداقل برای یکصد سال آینده سلطه خود را بر مهم ترین منطقه جهان تثبیت کنند؛ هرچند امریکایی‌ها در راه تسلط خود عملیات‌هایی را از فیلیپین تا جیبوتی و افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان انجام داده‌اند. ولی ناکامی تاریخی رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی و مشکلات عدیده امریکا ناشی از لشکرکشی به عراق و افغانستان از یک طرف و مقاومت‌هایی که در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا در اقصی نقاط جهان شکل گرفته،‌ شکست‌های اساسی را برای این راهبرد رقم زده است.

سردار جزایری که معتقد است 11 سپتامبر کار امریکایی هاست و اسنادش موجود است ولی سیطره رسانه های صهیونیستی مانع روشنگری در این باره می شوند، افزوده است: مردم امریکا و سایر جوامع باید از هیات حاکمه رژیم امریکا سوال کنند، با وجود دستگاه‌های عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتی امریکایی و اروپایی و سایر رژیم‌های وابسته به بلوک اقتدارگرایان، چرا تا امروز نتوانسته ابعاد این حادثه را به طور روشن و شفاف در اختیار افکار عمومی قرار بدهد و در عوض تلاش می‌کند با استفاده از پروپاگاندا و امپریالیسم خبری، رسانه‌ای و با نمادسازی از کشورهای اسلامی به عنوان دشمن و جوامع تروریستی صرفا به فرافکنی بپردازد.

او معتقد است: اسلام‌هراسی اصلی‌ترین استراتژی سیستم‌های استکباری است و امریکا با خلق این حادثه بزرگ قصد داشت با سیاه‌نمایی از اسلام و مسلمانان، جلوی نفوذ روحی و معنوی اسلام را سد کند و از اقبال سراسری مردم غیرمسلمان جهان به این دین الهی جلوگیری کند؛ چراکه لیبرال دمکراسی به سرعت در معرض ورشکستگی قرار گرفته بود.

معاون فرهنگی و تبلیغلات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفته است: تنها یک رویداد بزرگ که با استفاده از عنصر رسانه به یک ابر رویداد مبدل گردید می‌توانست مانع چنین اتفاقی شود؛ لذا هنوز گرد و خاک انفجار ساختمان‌های تجاری فرو نشسته بود که تبلیغات علیه اسلام و مسلمانان آغاز شد و انگشت اتهام و مجرمیت به سمت اسلام نشانه روی گردید، این در حالی بود که در آن زمان هنوز هیچ چیز حتی در حد حدس و گمان نیز مشخص نبود.

جزایری این خبر را هم داده است که روند جابجایی قدرت در جهان در ریل جدیدی قرار گرفته و بدون تردید ابدئولوژی الهی جایگزین مکاتب مادی موجود خواهد شد و از آنجا که این پدیده با فطرت انسان‌ها سازگار است، قدرت‌های استکباری رو به افول قادر به جلوگیری از آن نیستند و امریکا باید بپذیرد دوران امپراطوری اش به سر آمده است.

سخنان سردار جزایری از خبرگزاری ایسنا نقل شد.

 

نظر شما :