آمادگی سپاه برای پیشگیری از تهدیدهای آینده

۲۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۶۲۴۱ اخبار اصلی
سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران دیروز در مراسمی اعلام کرد که عملیات علیه پژاک و سایر تهدیدهای موجود در مرزها در راستای پیشگیری از تهدیدات مهم آینده انجام می شود.
آمادگی سپاه برای پیشگیری از تهدیدهای آینده
دیپلماسی ایرانی: چندی است نقاطی از کشورمان آبستن حوادثی است که سبب شده است تا نیروهای نظامی وارد عمل شوند و به خنثی سازی تهدیدها و تحرک های ضد انقلاب بپردازند. برخی استان های غربی بواسطه فعالیت گروه های ضد انقلاب یا متصل به خارج از کشور همواره تهدیدهایی علیه امنیت ملی به شمار آمده اند اما در یکی دو ماه گذشته این تحرکات وارد فاز تازه ای شد و سپاه پاسداران را واداشت تا برای مقابله و نابودی آنها تا مرزهای عراق پیش برود.

درگیری شدید میان نظامیان ایرانی و گروهک پژاک چند هفته ادامه پیدا کرد و موجب کشته شدن نیروهایی از هر دو طرف شد. پژاک زیر فشار حملات نیروهای ایران درخواست آتش بس کرد ولی هنوز آتش بس کامل برقرار نشده و تهدید این گروه در مرزهای غربی کشور ادامه دارد. دیروز همچنین خبر رسید که یکی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه در یک درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیده است و این مساله نشان دهنده این است که بقایای برخی گروه های فعال در شرق و غرب کشور همچنان به اقدام های خرابکارانه و خشونت آمیز خود علیه نیروهای نظامی و مرزبانان ایرانی ادامه می دهند.

مقابله با تهدیدهای امنیتی در مرزهای کشور به سپاه پاسداران واگذار شده و این نیروی نظامی تلاش می کند با تمرکز بر این نواحی، به شناسایی اهداف دشمن و نابودی آنها اقدام کند و مناطق مرزی را از وجود تهدیدها و آسیب های گذشته و اخیر پاکسازی کند؛ چرا که ادامه روند موجود به ناامنی و بی ثبات شدن استان های غربی و جنوب شرقی دامن خواهد زد و در صورت فراگیرتر شدن جنبش ها و حرکت های تروریستی، برخورد با آنها مشکل تر و پرهزینه تر از حال خواهد بود. فرمانده سپاه دیروز در مراسم گرامیداشت شهدای شمال غرب سپاه که در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد نیروی زمینی برگزار شد، تاکید کرد: "انجام عملیات‌های نیروی زمینی در منطقه شمال غرب در راستای پیشگیری از تهدیدات مهم آینده در این مناطق است." این سخن حاکی از این است که سپاه تهدیدهایی را براساس تهدیدهای موجود برای آینده پیش بینی کرده و روی همین اصل برنامه و اقدام های لازم را برای مهار آنها به کار خواهد بست.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار جعفری دیروز به عملکرد یگان‌های عملیاتی سپاه در منطقه شمال غرب جهت مقابله با اشرار و گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: این گروهک‌ها با دستور امریکا و اسرائیل در منطقه کردستان آمادگی بالقوه‌ای برای تهدید بخش عمده‌ای از مرزهای جمهوری اسلامی فراهم می‌کردند که نیروی زمینی با برنامه ریزی دقیق و پیشگیرانه علیه این تهدید وارد عمل شد و این برنامه ادامه دارد.

او با تمجید از شهیدانی که در روزهای اخیر و در مبارزه با اشرار و گروه های مسلح جان خود را از دست دادند گفت: جهاد در راه خدا صحنه‌های مختلفی دارد که در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی، امنیتی و امر به معروف متبلور می‌شود. یکی از این عرصه‌ها، عرصه شهادت در راه امنیت و یا دفاع در راه هجوم بیگانگان است. اگر شرایط امروز کشور و اهداف انقلاب و وضعیت امروز اسلام در دنیا را ببینیم ولی احساس تکلیف نکنیم معلوم نیست چطور نزد خدا جوابگوی شهدا خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه امروز ما از لحاظ آمادگی روحی سازمان و تجهیزاتی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌بریم اضافه کرد: شرایط امروز با 15 سال گذشته بسیار متفاوت است. آرام نشست امروز با آرام نشستن در زمان طاغوت بسیار متفاوت بوده و درک این شرایط و شناخت تکلیف و توان انجام آن از هنر مردان خداست.

به گفته فرمانده سپاه، این ارگان تنها وظیفه حفاظت از انقلاب در صحنه‌های نظامی را برعهده ندارد بلکه باید خود را برای دفاع در تمام عرصه‌ها آماده کند. درواقع این سخن، تکمیل کننده بخش دیگری از اظهارات اوست که درباره اقدام های پیشگیرانه سپاه در زمینه تهدیدها می گوید: هنر این نیست که ما آمادگی خود را برای دادن جواب به تهدید دشمن حفظ کنیم بلکه این کف انتظارات است بلکه ما باید آنقدر قوی باشیم که تهدیدات جرات بروز پیدا نکنند.

وی اقدام نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: می‌توانست این عملیات‌ها همانطور که در سال‌های قبل انجام نشده صورت نگیرد اما این اقدام سپاه نشان دهنده هوشمندی و اقتدار سپاه در برخورد با چنین مسائل است که راه را برای تهدیدات آینده می‌بندد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این گروهک‌ها می‌خواستند در این مناطق حساس مستقر شوند تا در آینده برنامه‌های گسترده‌‌تری را علیه نظام اسلامی پیگیری کنند، اعلام کرد: اقدام هوشمندانه نیروی زمینی سپاه موجب پیشگیری از تهدیدات آینده شد.

 

نظر شما :