رهبر کره شمالی وارد روسیه شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۵۵۸۵ سرخط اخبار

کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی برای دیدار با دمیتری مدودیف رئیس جمهوری روسیه امروز شنبه وارد این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از این نهاد، جونگ قرار است در این سفر از مناطق شرق دور و سیبری روسیه دیدار و با رییس جمهوری این کشور مذاکره کند.

بر پایه این گزارش، رهبر کره شمالی از مرز مشترک این کشور با روسیه وارد این کشور شده است و در مورد محور مذاکرات وی با مدودیف و نیز هدف و مدت زمان سفر وی توضیحی داده نشده است.

در همین حال کارشناسان احتمال می دهند که کیم جونگ ایل برای رایزنی و تبادل نظر با رییس جمهوری روسیه در خصوص بررسی راهکارهای از سرگیری مذاکرات شش جانبه وارد روسیه شده باشد.

ماه گذشته میلادی نیز رسانه های خبری روسیه اعلام کردند که قطار حامل رهبر کره شمالی به مقصد روسیه تا نزدیکی مرزهای مشترک دو کشور توسط ماهواره های جاسوسی غرب ردیابی شد، ولی وی به دلیل خودداری مقام های روسیه از تامین امنیت جانی اش، وارد روسیه نشد و به پیونگ یانگ بازگشت.

روسیه و کره شمالی ارتباطات گسترده ای در عرصه های مختلف با یکدیگر دارند و مسکو تلاش می کند با اقناع مقام های کره شمالی به بازگشتن بر سر میز مذاکرات شش جانبه درباره مسایل هسته ای این کشور برای خود وجهه مناسبی در عرصه دیپلماسی بین المللی کسب کند.

مذاکرات شش جانبه برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای که از سال 2003 برگزار می شود، در سال 2007 میلادی و به دنبال اقدام کره شمالی در انجام چند آزمایش هسته ای و اعلام خود به عنوان قدرت هسته ای متوقف شد. 

نظر شما :