اوباما: اسد باید از قدرت کنار رود

۲۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۶:۳۳ کد : ۱۵۵۶۴ سرخط اخبار
 شبکه سی ان ان در برنامه امروز 18 آگوست (27 مرداد) خود، فیلم قرائت بیانیه اوباما علیه سوریه توسط هیلاری کلینتون را منتشر کرد.
به گزارش جام نیوز، بنابراین گزارش، هیلاری کلینتون مقامات سوری را به «شکنجه رهبران مخالف» متهم کرد و گفت: «امروز صبح، اوباما با صدور بیانیه ای از بشار اسد خواست از قدرت کناره گیری کند و اعلام کرد که ما تحریم های سخت تری از جمله در زمینه انرژی را علیه حکومت سوریه اعمال خواهیم کرد».
وزیر خارجه آمریکا افزود: «اوباما گفته است که هیچ قدرت خارجی نمی تواند دموکراسی را برای مردم سوریه ایجاد کند و این امر به مردم سوریه بستگی دارد. ما متوجه شده ایم که مردم سوریه خواهان عدم دخالت قدرت های خارجی در این کشور هستند و به این خواسته احترام می گذاریم».
درادامه بیانیه اوباما آمده است: «ما تحریم های بیشتری را علیه حکومت بشار اسد اعمال می کنیم و از حضور مقامات سوری در کنفرانس های بین المللی جلوگیری خواهیم کرد. ما تمام دارایی های دولت بشار اسد در آمریکا را مصادره کرده و جلوی ارتباط مردم آمریکا با سوریه را خواهیم گرفت».
در این بیانیه همچنین ادعا شده که ایران تنها حامی حکومت سوریه بوده و بقیه کشورهای جهان مخالف این حکومت هستند.
گفتنی است، این موضع عجولانه و تند کاخ سفید در برابر سوریه درحالی اتخاذ می شود که امروز بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی از ایجاد توافقی بین بشار اسد، رئیس جمهور ی سوریه و بان کی مون، دبیر کلی سازمان ملل در مورد توقف برخورد نظامی با اغتشاشگران در این کشور خبرداده بودند.

نظر شما :